امیدوار بودن کنشگران و مدیران رسانه‌ها پیش‌نیاز امیدآفرینی جامعه

حجت الاسلام مطیعی امیدوار بودن کنشگران و مدیران رسانه‌ها را پیش‌نیاز امیدآفرینی در جامعه دانست و گفت: در مسیر امیدآفرینی باید توکل به خداوند را حتما مدنظر قرار داد.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در مراسم افتتاح جام رسانه‌ای امید با اشاره به آیات متعددی امیدآفرینی، امیدبخشی و توکل بر خداوند در مسیر انجام کارها در قرآن کریم گفت: یکی از مصادیق آن در داستان تولد حضرت موسی(ع) مطرح شده است.

امام جمعه سمنان افزود: بر اساس آیه ۷ سوره مبارکه «قصص» پس از آنکه فرعون دستور داد هر نوزاد پسری را پس از تولد از بین ببرند، خداوند متعال به مادر موسی الهام کرد که به او شیر دهد، سپس او را در دریا رها کند و هیچ ترسی نداشته باشد و غمگین نیز نباشد.

وی با تاکید بر امیدبخشی پروردگار به مادر حضرت موسی(ع) ادامه داد: قرآن کریم در این آیه می‌فرماید «إِنَّا رَادُّوهُ إِلَیْکِ وَجَاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلِینَ» ما او را به تو بازمی‌گردانیم، و او را از رسولان قرار می‌دهیم!

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه دشمن طی این چهار دهه عمر انقلاب بارها کوشید تا جوانان را از نظام مأیوس و بین آنها و حاکمیت جدایی ایجاد کنند، افزود: در این جنگ رسانه‌ای بیش از هر زمان دیگری می‌طلبد تا به جای انعکاس ناامیدی‌ها همان آب به آسیاب دشمن ریختن جامعه خبری بکوشد تا روح امید را در بطن جامعه بدمند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان امیدوار بودن کنشگران و مدیران رسانه‌ها را پیش‌نیاز امیدآفرینی در جامعه دانست وبیان کرد: در مسیر امیدآفرینی باید توکل به خداوند را حتما مدنظر قرار داد و البته امیدآفرینی باید مبتنی بر واقعیت ها صورت بگیرد تا از خروجی مطلوب برخوردار باشد.

امیدوار بودن کنشگران و مدیران رسانه‌ها پیش‌نیاز امیدآفرینی جامعه

وی ضمن بیان اینکه رسانه‌ها باید اخبار خوب را نیز با شیوه هنرمندانه انعکاس دهند تا مردم امیدوار شوند، افزود: برای رسیدن به این مطلوب می‌طلبد تا خود رسانه نیز امیدوار باشد تا بتواند راستای امید بخشی و امید آفرینی موفق عمل کند.

حجت الاسلام مطیعی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها دقت کنند که امید آفرینی و امید بخشی باید بر اساس واقعیات و متکی بر قدرت لایزال الهی و اعتماد به خداوند باشد، ادامه داد: بر پایه همین اصل می‌توان جامعه امیدوار ساخت که بتواند اهداف دشمن را نقش بر آب کند.

امام جمعه سمنان انجام کار رسانه‌ای در دوران فعلی را ضروری و راهبردی عنوان کرد و افزود: رویدادهایی نظیر جام رسانه‌ای امید باید هدفمند، مطالعه شده، دقیق و عالمانه اجرایی شوند و برای برون‌رفت از مشکلات کشور راه حل ارائه دهند.

وی با تاکید بر اهمیت تبیین شعار «ما می‌توانیم» در فضای رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که شاهد تجلی عزم و اراده ملی برای عبور از مشکلات بخش‌های گوناگون باشیم.

کد خبر 1745140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha