ثبت‌نام طلاب برای حضور در کاروان «زیر سایه خورشید»

مدیر تبلیغ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت: جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» در دهه کرامت، فرصت مغتنم و ارزشمندی است که طلاب و مبلغان به تبیین و ترویج دین و معارف اسلامی، فرهنگ رضوی و سیره اهل بیت(ع) در جامعه بپردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در مشهد، در جشن‌های زیر سایه خورشید که از سال ۸۶ شکل گرفته، همزمان با ایام دهه کرامت گروه تبلیغی متشکل از مبلغ (روحانی گروه) خادم(قاری، مداح) به همراه مسئول گروه با همراه داشتن پرچم متبرک آستان قدس و محصولات فرهنگی و هدایای متبرک (نمک، نبات و…) به استان های مختلف کشور و همچنین بعضی از کشورهای خارجی اعزام و در برنامه هایی که توسط تشکل های مردمی اجرا می شود حضور پیدا می کنند.

گروه های تبلیغی پس از ورود به استان ها/کشور های مورد نظر، در برنامه های مختلف مردمی که با یاد و نام امام رضا (علیه السلام) تشکیل شده است شرکت می کنند و براساس منظومه محتوایی طرح و همچنین دستورالعمل های مربوطه به انجام برنامه های فرهنگی تبلیغی از جمله سخنرانی (توسط مبلغ اعزامی) مداحی و قرائت زیارت امام رضا علیه السلام (توسط خدام) و همچنین اقدام به توزیع هدفمند محصولات فرهنگی و تبرکی می کنند.

در زمان حضور گروه در سطح استان/ کشور مورد نظر برنامه های متعددی برگزار می گردد، که علاوه بر شرکت در مراسم استقبال و جشن های بزرگ مردمی با جامعه مخاطبی در دیگر برنامه های تنظیم شده از جمله: زیارت مزار شهدا و دیدار با علما و ملاقات با خانواده شهداء، عیادت از بیماران بیمارستان ها، حضور در مناطق محروم و… حضور معرفتی و معنوی ویژه ای خواهند داشت.

برگزاری این جشن ها که خود گامی در راستای نهادینه کردن حضور مردمی دربرپایی برنامه هایی در حوزه دین و اعتقادات مردم و همچنین حضور گروه فرهنگی/ تبلیغی متشکل از مبلغ (روحانی گروه)، خادم (قاری، مداح)، درشهرها، استان ها و کشورهای مختلف، باعث می شود که رایحه و عطر خوش رضوی به ارادتمندان و شیفتگان امام رئوف (ع) به خصوص آنها که توفیق حضور در مشهد را نداشته اند، منتقل شود و شوق زیارت و اطاعت از امام معصوم در وجودشان متبلور گردد.

ثبت نام طلاب برای حضور در کاروان زیر سایه خورشید

در همین راستا، هرساله فراخوانی از سوی حوزه علمیه برای مبلغین و  طلاب علاقه مند برای حضور در این کاروان داده می شود تا این عزیزان نیز از این فرصت مغتنم بهره برداری کنند. حجت‌الاسلام مقدادی، مدیر تبلیغ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در این خصوص گفت: جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» در دهه کرامت، با ایجاد فضایی بر اساس قرابت معنوی به بهانه حضور کاروانی از مبلغین دینی، خدام رضوی، پرچم متبرک بارگاه منور رضوی و ارائه محصولات فرهنگی تبرکی، در سال ۱۴۰۲ نیز برگزار خواهد شد، بدین منظور، معاونت فرهنگی تبلیغی این حوزه(مدیریت تبلیغ) براساس رسالت خود اقدام به انتشار فراخوان ثبت نام مبلغین کاروان کرده است.

وی اضافه کرد: جشنواره فرهنگی، هنری و معنوی زیر سایه خورشید با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی، تحکیم مبانی اسلامی و مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان، نشر و ترویج شعائر دینی و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب هر سال در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.

مدیر تبلیغ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ییان کرد: این جشنواره، فرصت مغتنم و ارزشمندی است که طلاب و مبلغان در این طرح که توسط آستان قدس رضوی تحت عنوان زیر سایه خورشید برنامه‌ریزی شده، به تبیین و ترویج دین و معارف اسلامی، فرهنگ رضوی و سیره اهل بیت(ع) در جامعه بپردازند.

وی به زمان و نحوه‌ ثبت‌نام در این جشنواره اشاره کرد و گفت: متقاضیان تا ۵ بهمن‌ماه سال جاری فرصت دارند عدد ۷۷ را به شماره پیامکی ۱۰۰۰۸۸۸ ارسال نمایند، تا اطلاعات کافی را نسبت به ثبت‌نام در این فراخوان کسب کنند.

پایان پیام/

کد خبر 1745223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha