پناهگاه‌های شهر رفح، مکانی برای حفظ قرآن کودکان فلسطین

اردوگاه‌ها و پناهگاه‌های شهر رفح که بیشترین تعداد آوارگان را نسبت به بقیه شهرها در خود جای داده است، به مکانی برای حفظ قرآن کریم تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شرایط آوارگی و جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، مانع از سرگیری مجدد کار مراکز حفظ قرآن توسط فلسطینی‌ها نشده است و این بار از داخل اردوگاه‌ها و پناهگاه‌های شهر رفح که بیشترین تعداد آوارگان را نسبت به بقیه شهرها در آن حضور دارند، دختران فلسطینی مشغول حفظ قرآن کریم هستند.

در همین راستا، گروهی از دختران فلسطینی در خیمه ای که برای حفظ و آموزش قرآن در یکی از پناهگاه های آوارگان شهر رفح نظر گرفته شده است، با صدایی فروتن، آیاتی از قرآن کریم را در مقابل معلم خود تلاوت می‌کنند.

در هر پناهگاه، داوطلبان فلسطینی یک چادر یا اتاقی را برای حفظ و آموزش قرآن کریم اختصاص داده اند و این خیمه ها و اتاق‌ها شاهد تقاضای زیادی برای حفظ قرآن کریم از سوی همه سنین به ویژه کودکان و زنان است.

مدرسه قدس که هزاران آواره را در خود جای داده است، انتصار العربید، معلم هر روز ده‌ها کودک را به دور خود جمع می‌کند تا قرآن را حفظ کنند و احکام تلاوت را آموزش می‌دهد تا این وقفه را برای کودک به خاطر جنگ جبران کند.

کودک محمود صیام (۷ ساله) در گوشه ای از خیمه حفظ قرآن به سختی تلاش می‌کرد تا حفظ سوره نباء را در جزء سی ام قرآن به پایان برساند و به این ترتیب پس از عضویت در مرک،ز حفظ حفظ کل یک جزء را در هفته به پایان رساند.

صیام می‌گوید: ما سعی می‌کنیم اوقات فراغت خود را با حفظ قرآن پر کنیم، چون ۳ ماه است که به مدرسه نرفته‌ایم.

وی افزود: حفظ کل جزء آخر قرآن را تمام کردم و فردا حفظ جزء بیست و نهم را آغاز می‌کنم و امیدوارم هر چه زودتر حفظ کل قرآن را به پایان برسانم.

در همین راستا، عبدالمعطی الاخرس، رئیس حفظ قرآن «دارالاتقان» در شهر رفح،  گفت: این موسسه، ۷۰ مرکز حفظ را در اردوگاه‌ها و مراکز سرپناهی در این شهر ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز با استقبال گسترده آوارگان مواجه شده است و اکنون هزاران دانش آموز در هر سنی اعم از کودک، بزرگسال و زن در آن حضور دارند.

الاخرس اظهار کرد: اینجا همه به حفظ و فراگیری قرآن متعهد هستند و همه می‌دانند که تمسک به قرآن تنها راه فرار از این مصیبت است که مردم با آن زندگی می‌کنند.

کد خبر 1745244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha