لزوم نقش آفرینی شورای آموزش و پرورش در تحقق سند تحول بنیادین

عزیززاده گرجی بااشاره به شش ساحت تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواستار ورود جدی وشوراهای آموزش و پرورش برای تحقق اهداف این سند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه با ایجاد شوراهای آموزش و پرورش تلاش شده مشکلات و مسائل آموزش و پرورش به واسطه این شورا مرتفع شود، اظهار کرد: باید برای کسب توفیق در دستگاه تعلیم و تربیت به فهم مشترک برسیم.

وی با اشاره به منویات رهبری در حوزه آموزش و پرورش که منجر به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد، افزود: این سند نقشه راه فعالیت در سنگر تعلیم و تربیت است که تحقق بند بند این سند باید مورد توجه همگان باشد.

لزوم نقش آفرینی شورای آموزش و پرورش در تحقق سند تحول بنیادین

عزیززاده گرجی با بیان اینکه برنامه ریزی ومدیریت کارآمد و برخورداری از اندیشه تحولی از ملزومات تحقق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است، گفت: انسان (دانش آموز) موضوع مهم در آموزش وپرورش است برای تحول انسان باید تعریف درستی از انسان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توصیف انسان به منزله سنگ بناست اگر این مقوله را کج بگذاریم مطلوب به مقصد نخواهد رسید، ادامه داد: نقطه کانونی آموزش و پرورش کلاس درس است و آماده سازی این کلاس پیش نیاز چهره به چهره شدن معلم و دانش آموز می باشد. تصمیمات شورای آموزش و پرورش باید به تامین کلاس درس در این خطه از شمال کشور ختم شود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه آموزش یک مسیر و فرآیندی است که باید به درستی طی شود تا تربیت صورت بگیرد که تحقق تربیت متربی نیز درگرو یادگیری است، گفت: یادگیری در زندگی دانش آموزان باید به مهارت ختم شود.

وی با بیان اینکه یادگیری ومهارت باید مبتنی براعتقاد قلبی و فهم درست باشد، ادامه داد: تربیت باید در شش ساحت به صورت متوازن رقم بخورد.

کد خبر 1745283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha