مراسم اختتامیه نهمین دوره جایزه جهانی اربعین برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه نهمین دوره جایزه جهانی اربعین (۷ بهمن‌ماه) به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مصادف با سالروز وفات اسوه صبر و استقامت، عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س)، مراسم اختتامیه نهمین دوره جایزه جهانی اربعین، روز شنبه (۷ بهمن‌ماه) ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار می‌شود.

در این مراسم، برگزیدگان نهمین جایزه جهانی اربعین که به عنوان برنامه‌ای فرهنگی دینی در مقیاس بین‌المللی به ابتکار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود، تقدیر می‌شوند.

شرکت‌کنندگان در نهمین دوره این جایزه آثار هنری خود را در سه بخش مختلف ادبی، هنری و فضای مجازی با هدف ترویج فرهنگ حسینی و نمایش جلوه‌های دلدادگی به حضرت سیدالشهدا(ع) برای مسئولان این رویداد فرهنگی ارسال کرده‌اند که توسط زبده‌ترین افراد و بهترین اساتید در هر رشته در معرض داوری قرار گرفتند. 

مراسم اختتامیه این رویداد همراه با تقدیر و اهدای جوایز نفرات اول تا سوم در شش رشته‌ عکس، فیلم، فعالان فضای مجازی، شعر، کتاب، خاطره و مقاله و سفرنامه نویسی صورت می‌گیرد.

رونمایی از پوستر دهمین دوره این جایزه و برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب و شایسته تقدیر از برنامه‌های جانبی این همایش خواهد بود.

همچنین، ارتباط مستقیم رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور، ایرانیان مقیم و دوستداران انقلاب اسلامی همزمان به صورت مجازی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این جایزه به نشانی «intelarbaeen.com»  صورت می‌گیرد.

بنابر اعلام این خبر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی با بهره‌برداری از ظرفیت بی‌نظیر و ارزشمند راهپیمایی میلیونی اربعین، جایزه جهانی اربعین را در سال ۱۳۹۳ پایه‌گذاری کرد که با توجه به استقبال گسترده عاشقان امام حسین(ع) از اقصی نقاط جهان، تاکنون ۸ دوره از آن با موفقیت برگزار شده است.

کد خبر 1745290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha