استاندار آذربایجان‌شرقی دار فانی را وداع گفت

زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار آذربایجان شرقی، پس از تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار آذربایجان شرقی، پس از عمری مجاهدت در راه آرمان های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست‌.

بنابر این گزارش، زین العابدین خرّم در سال ۱۳۴۵ در شهرستان شاهین‌دژ استان آذربایجان غربی متولد شد، او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت برنامه‌ریزی و کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک بوده و از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت می‌باشد و مراتب فرماندهی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را طی کرده بود.

خرّم از جانبازان جنگ تحمیلی و سابقه فرماندهی در عملیات‌های والفجر ۴، نصر ۵، کربلای ۱۰ را در دوران جنگ و دفاع مقدس را بر عهده داشته و بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ و پایان دفاع مقدس، ریاست ستاد تیپ ۴۸ فتح و لشکر استقراری سردشت، فرماندهی سپاه پیرانشهر، سلماس، خوی، معاونت هماهنگ‌کننده منطقه بسیج استان آذربایجان.غربی، فرماندهی لشکر عملیاتی ۳ حمزه سیدالشهدا، جانشین فرماندهی سپاه شهدا و فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی به مدت ۶۸ ماه از جمله سوابق وی بود.

سردار عابدین خرّم فرماندهی و مدیریت ارشد را از سال‌های ابتدایی دهه هفتاد در استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی طی کرده و عضویت موثر در شورای تامین و شورای فرهنگ عمومی این استان‌ها را در کارنامه داشت.

سردار عابدین خرّم، فرماندهی لشکر عاشورا را قبل از سمت استانداری آذربایجان‌شرقی بر عهده داشته و مبارزه با مفاسد اقتصادی، احیاء صنایع و پیگیری مشکلات اصناف و کارگران، افتتاح طرح‌های عمرانی، زیرساختی و محرومیت‌زدایی به ویژه در مناطق زلزله‌زده، حمایت از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، مدیریت نهضت مواسات و کمک مومنانه و راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون عمومی، جوانگرایی در انتصابات و ارتباط با فعالان فرهنگی و اجتماعی و نقش‌آفرینی در تنش‌های مرزی شمال.غرب کشورمان از جمله اقدامات شاخص خرّم طی ۴ سال گذشته در استان آذربایجان‌شرقی بود.

عابدین خرّم در چند ماه گذشته با بیماری ریوی درگیر بود به‌طوریکه در ماه گذشته بستری و از بیمارستان ترخیص شد اما دوباره در روزهای اخیر در بیمارستان بستری بود و امروز در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بر اثر این بیماری درگذشت.

کد خبر 1745357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha