راهیابی ۲ اثر هنرمندان خراسان جنوبی به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر

فرخنده گفت: تله تئاتر «بی‌قرار» سیمای شبکه خاوران و رادیو تئاتر صدای خاوران «رنا» به چهل و دومین جشنواره بین المللی فجر راه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده شامگاه شنبه (۳۰ دی) در آیین نکوداشت مفاخر در قید حیات استان که با حضور ابوالفضل پور عرب، فرهاد قائمیان، اسماعیل آذر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر کشور در محل فرهنگسرای شهر بیرجند در حال برگزاری است، اظهار کرد: در سیاست‌های تحولی دولت سیزدهم توجه به پیشکسوتان و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه یک اصل در حوزه تحولی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در همین راستا با حمایت استاندار خراسان جنوبی که در تصویرسازی درست از استان یار و یاور ما بودند این همایش گرامیداشت نامداران را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه برنامه‌های فرهنگی و هنری استان به همت انجمن‌ها و هنرمندان خراسان جنوبی در یک برنامه تحولی، سیر صعودی را آغاز کردیم.

فرخنده ادامه داد: امسال بعد از دهه ۸۰، چهار اثر هنرمندان عرصه نمایش استان خراسان جنوبی برای اولین بار به جشنواره منطقه‌ای کشور راه یافت و یک اثر(نمایش فخرالزمان به کارگردانی مهدی مسروری از بیرجند) به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: تله تئاتر «بی‌قرار» سیمای شبکه خاوران و رادیو تئاتر صدای خاوران «رنا» به چهل و دومین جشنواره بین المللی فجر راه یافت.

وی افزود: در حوزه هنرهای تجسمی هم با رشد حدود ۳۰۰ درصدی، امسال ۴۵۰ اثر به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان خراسان جنوبی رسید و آثار برگزیده‌ای را در بخش تجسم هنر در سطح ملی داشتیم.

فرخنده با بیان اینکه سایر عرصه‌های هنری استان هم در حال رشد و تکاپو است، گفت: هنوز روزهای روشن‌تر و پررونق‌تری با همت مسئولان استان پیش‌روی عرصه فرهنگ، هنر و رسانه‌ خراسان جنوبی قرار دارد.

کد خبر 1745372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha