معلمانی که پا جای شهدا می‌گذارند/ سفر به سرزمین آسمانی‌ها

اکنون و در حالی که بیش از ۴۰ سال از جنگ تحمیلی می گذرد؛ راه، منش و روش شهدا را باید به نسل جدید انتقال داد تا مسیر ایستادگی و مقاومت را مشق کرده و آن را مسیر زندگی خود قرار دهند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان

آنچه به زیبایی های دوران شکوهمند دفاع مقدس افزوده، حضور پرشور هر قشر و گروه در جبهه های حق علیه باطل برای اعتلای میهن و جلوگیری از نفوذ بیگانگان به این مرز و بوم بوده است.

وقتی دشمن چشم طمع به ما دوخته باشد دیگر سیاه و سفید و کارمند و کاسب مفهومی ندارد؛ از هر طایفه و نژادی که باشی غیرت ایرانیت اجازه نمی دهد آرام بگیری؛ همچون دلاورمردانی که هشت سال در برابر بزرگترین ابر قدرت های دنیا مجاهدانه ایستادگی کردند و اجازه ندادند نگاه چپ نامحرمان به ناموس ایران و ایرانی بیفتد.

هشت سال دفاع مقدس درس ها و عبرت های فراوانی داشت؛ اصلاً می توان آن را درس زندگی دانست که معلمانش رزمندگان دلاوری بودند که رشادت و دلیرمردی را از مکتب سیدالشهدا(ع) و حضرت عباس(ع) آموختند.

۱۵۰ هزار معلم رزمنده

از میان اقشاری که در دوران دفاع مقدس، قدم به میدان نبرد علیه دشمن نهادند، معلمان بودند؛ به گواه آمار در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۱۵۰ هزار معلم کلاس و مدرسه را رها کرده و به میدان مبارزه با دشمنان قدم گذاشتند و از میان آنها حدود پنج هزار نفر به جرگه شهدا پیوسته و آسمانی شدند.

آنها علاوه بر قدم نهادن در مکتب امام حسین(ع)، درس عاشقی را به دانش آموزان خود آموختند که حاصل آن ۳۶ هزار شهید دانش آموز بود.

معلمانی که جا پای شهدا می‌گذارند/ سفر به سرزمین آسمانی‌ها

اکنون و در حالی که بیش از ۴۰ سال از جنگ تحمیلی می گذرد؛ راه، منش و روش شهدا را باید به نسل جدید انتقال داد تا مسیر ایستادگی و مقاومت را مشق کرده و آن را مسیر زندگی خود قرار دهند.

اردوی راهیان نور از جمله دستاوردهای دوران شکوهمند دوران دفاع مقدس است که به خوبی تمام وقایع آن دوران را به نمایش در آورده و قدم گذاشتن در خاکی که روزگاری شهدا بر آن قدم نهاده اند، مسیری برای تداوم و استمرار راه شهداست.

بزرگترین کاروان راهیان نور معلمان

امسال علاوه بر اردوی راهیان دانش آموزی، معلمان نیز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می شوند و قرار است بزرگترین کاروان راهیان نور معلمان سهم استان فارس باشد.

آنگونه که رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس گفته بزرگترین کاروان معلمان کشور از استان فارس به اردوی راهیان نور و پیشرفت به استان خوزستان اعزام می شوند.

به اذعان ایمان ایمانی فر این اعزام به صورت همزمان از ۲۱ شهر استان انجام خواهد شد و بیش از یک هزار معلم استان فارس به این اردوها اعزام می شوند.

یکی از برنامه های پیش بینی شده در این اردوی راهیان نور و پیشرفت، برگزاری یادواره شهدای معلم استان فارس است که در یادمان شلمچه در خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی به برنامه های این اردو اشاره و عنوان می کند: یکی از برنامه های پیش بینی شده در این اردوی راهیان نور و پیشرفت، برگزاری یادواره شهدای معلم استان فارس است که در یادمان شلمچه در خرمشهر برگزار خواهد شد.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس ادامه می دهد: برگزاری این یادواره به عنوان پیش یادواره کنگره امیران، سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس محسوب می شود.

به گفته ایمانی فر دراین مراسم علاوه بر معلمان استان فارس، برخی چهره های ملی و استانی نیز حضور خواهند داشت.

معلمانی که جا پای شهدا می‌گذارند/ سفر به سرزمین آسمانی‌ها

وی همچنین به زمان اعزام کاروان راهیان نور و پیشرفت معلمان استان فارس اشاره کرده که روز سوم بهمن انجام خواهد شد.

سهم فارس؛ ۵ هزار معلم شهید

«در استان فارس، چهارهزار و ۲۱۲ معلم و دانش اموز شهید وجود دارند که از این تعداد ۴۹۹ نفر معلم شهید هستند» این مطلب را مدیرکل اموزش و پرورش استان فارس می گوید و عنوان می کند: برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت یک فرصت بی بدیل برای آشنایی با فرهنگ‌ ایثار و شهادت است و حضور معلمان در این اردوها در انتقال این مفهوم به جامعه خصوصا دانش اموزان بسیار موثر است.

در استان فارس، چهارهزار و ۲۱۲ معلم و دانش اموز شهید وجود دارند که از این تعداد ۴۹۹ نفر معلم شهید هستند»

محمد خلیل عسکری به تمهیدات اتخاذ شده برای اعزام بزرگترین کاروان راهیان نور معلمان اشاره و عنوان می کند: همه قوانین مربوط به برگزاری اردوها و خصوصا صدور احکام ماموریت، بیمه و... مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی همچنین به ضرورت تبیین ارزش های دفاع مقدس تاکید می کند و می گوید: نقش راویان و روایت گران در این اردو برای تبیین دستاوردها بسیار مهم است.

معلمانی که جا پای شهدا می‌گذارند/ سفر به سرزمین آسمانی‌ها

با توجه به ورود نسل جدید به عرصه تعلیم و تربیت و ضرورت انتقال ارزش ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس به نسل های آینده ساز ایران اسلامی، اقدام شایسته آموزش و پرورش فارس در اعزام بزرگترین کاروان معلمان به اردوی راهیان نور، زمینه ای برای تبیین دستاوردهای آن دوران به دانش آموزان و نسل جدید انقلاب است.

کد خبر 1745424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha