نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره جنگ غزه روز دوشنبه برگزار می‌شود

نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب از نشست اضطراری این اتحادیه برای بحث و بررسی درباره جنگ غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « egypttoday»، «مهند العکلوک» ، نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب از نشست اضطراری این اتحادیه برای بحث درباره جنگ غزه خبر داد.

به گفته العکلوک ، این نشست در روز ۲۲ ژانویه (دوشنبه دوم بهمن) در مقر اتحادیه عرب در قاهره به ریاست مراکش، رئیس فعلی این اتحادیه برگزار می شود.

 نشست اضطراری درباره جنگ کنونی در غزه به درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین و حمایت تعدادی از کشورهای عربی برگزار خواهد شد و هدف آن بحث درباره جنایات و طرح های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است.

 این نشست همچنین بر تشدید جنایات اسرائیل در کرانه باختری اشغالی، تخریب سیستماتیک زیرساخت‌های اردوگاه آوارگان فلسطینی، یورش روزانه به ده‌ها شهر، روستا و اردوگاه فلسطینی و محاصره مسجد الاقصی توسط اسرائیل متمرکز خواهد بود

 العکلوک ابراز امیدواری کرد که این نشست گام های سیاسی، حقوقی، دیپلماتیک و اقتصادی را که می تواند در چارچوب اتحادیه عرب برداشته یا از آن حمایت کند، به همراه داشته باشد.

برگزاری این نشست در حالی است که رژیم صهیونیستی حملات به نوار غزه که از روز ۷ اکتبر آغاز شده است را نه تنها متوقف نکرده بلکه تشدید کرده است.

حملات اسرائیل به غزه از روز ۷ اکتبر تا کنون موجب کشته شده حدود ۲۵ هزار فلسطینی و زخمی شدن بیش از شش هزار فلسطینی دیگر شده است.

به گفته مقامات فلسطینی و سازمان ملل متحد، حدود ۱.۹ میلیون نفر یا بیش از ۸۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده اند.

کد خبر 1745477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha