ثبت‌نام معتکفان خراسان جنوبی ۲۵ درصد افزایش یافت

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه امسال تاکنون ثبت‌نام معتکفان خراسان جنوبی ۲۵ درصد افزایش یافته، گفت: باید مراسم معنوی اعتکاف مانند محرم و غدیر با رویکرد مردمی و جذب خیران همراه باشد تا زمینه شرکت برای اقشار محروم جامعه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی امروز یکشنبه (۱ بهمن) در دیدار با مبلغین مراسم معنوی اعتکاف با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: امسال بالغ بر ۲۵۰ مسجد در سراسر استان مراسم معنوی اعتکاف را برگزار خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: اعتکاف ویژه دانش‌آموزی با محتوا مخصوص به آنان و همچنین اعتکاف مادر و کودک در استان شکل گرفته است.

وی با اشاره به امسال تاکنون ثبت‌نام معتکفان استان در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است، افزود: مراسم اعتکاف از سحر ۱۳ رجب شروع می‌شود و معتکف باید قبل از اذان صبح در مسجد جامعی که در آن اقامه جماعت می‌شود حاضر شود.

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به اندیشه تمدنی اسلام ادامه داد: اما خداوند یاری‌گر جبهه حق است و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتکاف را جزو آورده‌های انقلاب اسلامی مطرح می‌کنند چون حضور معنادار نوجوانان و جوانان در اعتکاف نشان از پیروزی ما در جنگ نرم دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان لزوم استفاده از فرصت اعتکاف برای پاسخگویی به سوالات و شبهات نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: برنامه‌های تبیینی، بصیرتی و تدبیر در سوره انشراح در دستور کار است اما در کنار آن باید خلوت جوانان با خدا در اعتکاف هم مورد توجه باشد.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت مردمی شدن مراسم اعتکاف افزود: باید مراسم معنوی اعتکاف مانند محرم و غدیر که کار با موکب‌داری جلو می‌رود خیر مردمی پیدا کند تا زمینه شرکت برای اقشار محروم جامعه فراهم شود.

کد خبر 1745482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha