4 مسجد شهرستان خوی میزبان اعتکاف دانش آموزی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوی گفت: اعتکاف ویژه دانش آموزان دختر و پسر در ۴ مسجد شهرستان با حمایت اداره تبلیغات اسلامی و مشارکت اداره آموزش و پرورش و به همت ستاد اعتکاف خوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مسلمی،  رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: اعتکاف ویژه دانش آموزان دختر و پسر در ۴ مسجد شهرستان با حمایت اداره تبلیغات اسلامی و مشارکت اداره آموزش و پرورش و به همت ستاد اعتکاف خوی برگزار می‌شود.

وی تقویت مبانی اعتقادی به خصوص برای نسل جوان و نوجوان را با اهمیت و ضروری بیان کرد و افزود: «نظر به این مهم، امسال  اعتکاف های دانش آموزی به صورت ویژه برنامه ریزی و هماهنگی شده است و در روز های پنجم تا هفتم بهمن همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام مسلمی گفت: با توجه به تشکیل کارگروههای تخصصی در زمینه محتوایی و اجرایی با حضور صاحب نظران برنامه‌های مختلف دینی و فرهنگی با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم معنوی مورد توجه قرار گرفته است.

اعتکاف دانش‌آموزی فرصتی مغتنم جهت خود سازی و تزکیه نفس دانش آموزان است

حجت الاسبلام مسلمی  اعتکاف دانش‌آموزی را فرصتی مغتنمی جهت خود سازی، خودباوری و تزکیه نفس دانش‌آموزان و ارتباط مؤثر و اثربخش مربیان و مبلغان دینی با دانش‌آموزان دانست و افزود: اعتکاف دانش آموزی اقدام خوبی است که می‌تواند زیرساخت‌های فکری دانش آموزان را اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در مراسم اعتکاف، پیش از آغاز این مراسم معنوی می‌توانند به‌صورت حضوری به معاونین پرورشی ویا مربیان امین در مراکز آموزشی مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

این مسئول گفت: امسال ۱۲ مسجد برای اعتکاف برادران و خواهران در نظر گرفته شده و مراسم اعتکاف امسال از پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده برگزار می شود.

نام‌نویسی از معتکفان از ۲۴ دی ماه

وی افزود: نام‌نویسی از معتکفان از ۲۴ دی ماه آغاز شده و تا دوشنبه، دوم بهمن ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم معنوی می‌توانند برای ثبت‌نام به مساجد منتخب یا اداره تبلیغات اسلامی مراجعه کنند؛ ثبت نام از دانشجویان و دانش آموزان نیز در مراکز آموزشی و مدارس انجام خواهد شد.

این مسئول گفت: مناجات‌خوانی، مداحی، جلسات وعظ، محافل انس با قرآن کریم، جلسات تدبر در قرآن، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام شرعی، حلقه‌های معرفتی، مشاوره‌های دینی و جلسات پرسش و پاسخ با حضور مبلغان، اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم  از جمله برنامه های اجرا شده در مساجد است.

کد خبر 1745610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha