آمادگی بنیاد شهید گیلان جهت حمایت از طرح های نخبگان شاهد و ایثارگر در رویداد استارت آپی

داوطلب با اعلام آمادگی جهت حمایت از طرح های نخبگان شاهد و ایثارگر و ورود آنها به عرصه بازار و کسب گفت: شهروند گیلانی باید بداند در چه وضع موجودی قرار دارد و برایش وضع مطلوب را با توجه به کشورهای پیشرفته و استان های دیگر تعریف کنیم و تا رسیدن به موفقیت، این برنامه ریزی، طرح و ایده دست شما نخبگان است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمدرضا داوطلب _ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز(یکشنبه،۱ بهمن) در چهارمین رویداد استارت آپی با بیان اینکه افرادی که نزد ما می آیند محق و نعمت هستند گفت: امتیازاتی ما برای تبدیل شدن طرح های دوستان به خدمات و ورود به عرصه بازار و کسب و کار داریم و یک فرصت هم دوستان ما در کمیته امداد، بهزیستی، شهر صنعتی و پارک های علم و فناوری و ... دارند که می بایست با تعامل با هم به نتایج همکاری خوبی برسیم.  

وی با بیان اینکه امروز، استان گیلان از چند منظر رنج می برد و درد می کشد به بوی زباله آزار دهنده پس از عبور از دانشگاه گیلان در جاده تهران اشاره کرد و افزود: گیلان با این محبت الهی و زیبایی حیف است که اینگونه باشد.  

داوطلب تصریح کرد: انباشت بیش از یکصد متر ارتفاع زباله در سایت سراوان را چگونه باید جمع کرد! در حالی که کشوری مانند ژاپن همین زیاله ها را خریداری می کند و مورد بازیافت قرار می دهد، پس چرا ما نتوانیم.  

وی اذعان کرد: چنین طرح هایی از فکر و دل نخبگانی مانند شما بیرون آمده و حالا که گیلان از مشکلاتی مانند پسماند و بوی تعفن دو رودخانه «گوهر رود» و «زرجوب» رنج می برد و آلودگیش بسیار تاسف بار است باید با طرح و ایده های به دنبال رفع آن باشیم.  

داوطلب اظهار کرد: همین فرزندان ایثارگر ما طرحی دارند که بتوانند در بستری که پارک علم و فناوری فراهم کرده ارایه دهند و امیدوارم در شورای برنامه ریزی نیز، جایی برای حضور این نخبگان باز شود.  

وی با اشاره به رویداد استارت آپی جامعه ایثارگران تاکید کرد: بنیاد شهید همواره در کنار شما نخبگان است و هر کجا باید حمایت مادی، معنوی و همراهی داشته باشید، آمادگی کامل داریم تا طرح ها منجر به خدمت شود و به بازار برود.  

داوطلب بیان کرد: با توجه به اینکه امروز گیلان از پسماند و محیط زیست آسیب می بیند و این حق گیلانی ها نیست باید کار را از طریق دادستانی انجام دهیم و مدعی العموم باشیم.  

وی با تاکید بر اینکه باید برای جنگل، رودخانه ها و دریای خود بجنگیم، افزود: امسال تابستان ۲۵ میلیون مسافر به این استان آمد و چیزی که عاید ما شد انبوهی از زباله بود.  

داوطلب اظهار کرد: باید جایگاه گیلان در تقسیمات خدماتی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی و... مشخص شود زیرا همه گرفتاری های گیلان زیر سرسبزی هایش پنهان مانده و جایگاهش را هنوز به دست نیاورده است.  

وی در ادامه همچنین به انتخابات پیش رو اشاره و با تاکید به فرمایشات مقام وعظم رهبری مبنی بر انتخاب اصلح، گفت: جایگاه نخبگان باید در این انتخابات مشخص باشد.  

داوطلب خاطر نشان کرد: شهروند گیلانی باید بداند در چه وضع موجودی قرار دارد و برایش وضع مطلوب را با توجه به کشورهای پیشرفته و استان های دیگر تعریف کنیم و تا رسیدن به موفقیت، این برنامه ریزی، طرح و ایده دست شما نخبگان است.  

وی ادامه داد: سه درصد جمعیت کشوری را جامعه ایثارگری تشکیل می دهد و امروز تلالو و تشعشع همان سه درصد در عرصه های علمی وجود دارد.  

داوطلب یادآور شد: امروز ایثارگران به کمک محیط زیست، بازار و اقتصاد و... می آیند و همچنان در صحنه هستند.

کد خبر 1745620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha