تخریب ۱۰۰۰ مسجد و ترور ۱۰۰ واعظ در طول جنگ غزه

وزارت اوقاف امور دینی غزه در گزارشی اعلام کرد که صهیونیست‌ها از یک هزار و ۲۰۰ مسجد، هزار مسجد را ویران کرده و ۱۰۰ واعظ را ترور کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، وزارت اوقاف و امور دینی نوار غزه روز یکشنبه اعلام کرد: ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در جریان جنگی که از ۷ اکتبر گذشته تاکنون ادامه دارد، یک زار مسجد و ده‌ها قبرستان را در این نوار تخریب کرده و بیش از ۱۰۰ واعظ را ترور کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: تعداد مساجدی که به طور کامل یا جزئی تخریب شده اند به هزار و ۲۰۰ مسجد از جمله مساجد تاریخی رسیده است  که بازسازی این مساجد، حدود ۵۰۰ میلیون دلار هزینه نیاز دارد.

وی افزود: صهیونیست‌ها در این جنگ، بیش از ۱۰۰  واعظ اعم از علما، مبلغان، وعاظ، امام جماعت، مؤذن و حافظ قرآن کریم را ترور کرده است.

در این بیانیه آمده است: اشغالگران صهیونیست ده‌ها قبرستان را تخریب کرده و با نبش قبر حرمت آنها را نقض کرده و اجساد آنها را ربوده اند که این اقدامات برخلاف قوانین اساسی بین المللی و حقوق بشری است.

وزارت اوقاف اعلام کرد: قبرستان‌ها در استان‌های غزه پر شده و دیگر جایی برای دفن در آنجا وجود ندارد و یا به دلیل جنایات گسترده رژیم صهیونیستی ما مجبور به دفن شهدای خود  در پیاده روها و داخل خانه ها، بازارها، مدارس و حیاط بیمارستان ها هستیم.

این وزارتخانه تاکید کرد: اشغالگری صهیونیست در چارچوب جنگ مذهبی خود، کلیسای ارتدکس یونان، تعدادی از مقرهای اداری، کمیته‌های زکات، مدارس آموزش قرآن کریم و مقر بانک اوقاف را ویران کرده است.

این وزارتخانه در پایان بیانیه خود اعلام کرد: با همه اینها از ملت عربی و اسلامی  و وجدان‌های بیدار و هر انسان آزاده و شریف می‌خواهیم تا در برابر نوار غزه مسئولیت خدو را ایفا کنند.

بر اساس گزارش ها، تجاوز اسرائیل به نوار غزه تا روز یکشنبه ۲۵۱۰۵ شهید، ۶۲۶۸۱ مجروح برجای گذاشته است و حدود ۱.۹ میلیون نفر آواره شده‌اند.

کد خبر 1745647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha