سه هکتار از موقوفات گلستان برای طرح نهضت ملی مسکن واگذار می شود

حجت الاسلام مهدیان از تخصیص سه هکتاراز موقوفات گلستان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت مسکن اقشار محروم و آسیب پذیر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام حسین مهدیان امروز (دوشنبه ۲ بهمن) در جلسه انعقاد تفاهم نامه مشترک بین اداره کل اوقاف و امورخیریه و بنیاد مسکن گلستان گفت: این تفاهم نامه همکاری در راستای تعیین تکلیف املاک برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و بهره مندی مردم از امکانات ادارات امضا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: این تفاهم نامه در چند مورد الحاق به بافت و تخصیص سه هکتار از مجموعه اوقاف به طرح نهضت ملی مسکن و تعیین تکلیف و تثبیت املاک موقوفه در اختیار بنیاد مسکن به امضا رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان نیز گفت: این جلسه در راستای مستندسازی املاک موقوفه برگزار شده تا تمام املاک و موقوفات روستاهای استان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری این ۲ نهاد مستندسازی شوند.

سیدمحمد حسینی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، تا پایان سال در قالب سهمیه ای که برای استان پیش بینی شده، اسناد این املاک صادر می شود.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف زمین های در اختیار بنیاد مسکن از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که ۶۳ قطعه زمین در ۶۳ روستا به مساحت هفت هکتار در اختیار اوقاف قرار داده شود و قرارداد واگذاری و صدور اسناد مالکیت انجام گیرد.

حسینی، تامین زمین در روستاها از محل اراضی موقوفه را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه برشمرد و گفت: سه هکتار زمین در سه شهرستان شناسایی و تفاهم نامه آن نیز به امضا رسیده و این اراضی برای ساخت مسکن اقشار محروم و آسیب پذیر واگذار می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: در بحث مشارکت زیرساخت در شهرها نیز قرار شد این اراضی در سطح شهرها توسط اوقاف به بنیاد مسکن معرفی شوند و پس از بازدید مشترک، مشارکت ساخت نیز انجام شود.

کد خبر 1745696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha