عاملان اقدامات تروریستی باید هزینه بپردازند

وابسته نظامی دفاعی جمهوری لهستان بااشاره به اقدام تروریستی کرمان گفت: این اقدام خشونت آمیز غیرقابل قبول، به جهان نشان می دهد که ما هرگز نمی توانیم اجازه دهیم افراطی‌گری، زندگی ما را در دست بگیرد. به همین سبب، عاملان چنین اقدامات غیرانسانی باید هزینه آن را بپردازند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان سرهنگ اسلوومیر کوتون وابسته نظامی دفاعی جمهوری لهستان در دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران با امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، با بیان اینکه  از طرف تمامی وابستگان دفاعی و نظامی مقیم در ایران از مسوولان ارتش جمهوری اسلامی ایران به واسطه دعوت از دیپلمات‌های نظامی مقیم در ایران برای شرکت در آیینی که به مناسبت آغاز سال نو میلادی برگزار شده است، صمیمانه قدردانی می‌کنم گفت: فرارسیدن سال نو ما را بر آن می دارد تا وقایع سال گذشته را جمع بندی کرده و تغییرات مثبتی را برای ماه‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وابسته نظامی دفاعی جمهوری لهستان ادامه داد: اعضای انجمن وابستگان نظامی نیز با جمع‌بندی آنچه در سال گذشته سپری شد برای سال آینده برنامه‌ریزی می کنند.

سرهنگ کوتون گفت: سال ۲۰۲۳ برای ما سال کاری بسیار فشرده‌ای بود، برای برخی دوره سازگاری با شرایط جدید ماموریتی و برای برخی دیگر زمان مهیا شدن برای خاتمه ماموریت در ایران بود؛ با این حال هر یک سعی کردیم وظایف محول شده‌ را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ما این فرصت را یافتیم که در بسیاری از رویدادهای برنامه ریزی شده توسط مقامات نظامی ایران شرکت کنیم، یادآورشد: شرکت در این رویدادها این امکان را فراهم کرد تا نه تنها ویژگی‌های نیروهای مسلح ایران را بهتر بشناسیم؛ بلکه به ما فرصت شناخت حوزه‌هایی را داد که می توانیم همکاری‌های نظامی متقابل کشورهایمان با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در آن حوزه ها گسترش دهیم.

این مقام نظامی جمهوری لهستان تصریح کرد: مساعدت‌هایی که در این مسیر توسط مدیریت تشریفات و روابط خارجی ارتش جمهوری اسلامی برای ما به عمل آمد، بسیار مفید بود که به همین دلیل از کارکنان مدیریت تشریفات و روابط خارجی ارتش جمهوری اسلامی به دلیل تعهد و حمایت از ما در این کار دشوار قدردانی کرده و درخواست همکاری بیشتری داریم.

وی افزود: سالی که گذشت و سالی که تازه آغاز شده است، به لحاظ پیچیدگی مسائل ژئوپلیتیکی و چالش‌های عظیمی که برای امنیت منطقه‌ای و جهانی پدید آمده‌، برجسته هستند. تروریسم به وضوح و در اشکال مختلف در چند سال اخیر سر برآورده است. در اروپا، آسیا و آفریقا یا هر جای دیگر جهان فرقی نمی کند.

سرهنگ کوتون اظهار کرد: قربانیان افراط‌گری مذهبی و جاه‌طلبی قدرت‌های متجاوز، مردم عادی هستند که از حملات موشکی، بمب‌ها، پهپادها و کشتارهای وحشیانه تروریست‌های ظالم آسیب می‌بینند.با کمال تاسف واضح است که در چنین شرایطی، راه‌حل‌های قهرآمیز بر دیپلماسی و گفت وگو غلبه می‌کنند.

وی  ادامه داد: با اندوه فراوان، خبر حمله ظالمانه‌ای که در کرمان رخ داد به ما نیز رسید. این اقدام خشونت آمیز غیرقابل قبول، به جهان نشان می دهد که ما هرگز نمی توانیم اجازه دهیم افراطی‌گری، زندگی ما را در دست بگیرد. به همین سبب، عاملان چنین اقدامات غیرانسانی باید هزینه آن را بپردازند.

سرهنگ کوتون تصریح کرد: در حوزه اقتصادی، در سالی که گذشت شاهد تداوم بحران جهانی اقتصادی، تورم و افزایش هزینه های زندگی بودیم که همچنان مردم مستمند را هدف قرار داده است. آنها هستند که بار سنگین اختلافات حلقه‌های کوچک زورمند حاکم بر ملت های بزرگ را بر سر مسائل کلیدی جامعه تحمل می کنند.

وی  تصریح کرد: با این همه، سال جدید امیدهای جدیدی را نیز به همراه دارد، سرانجام روزی شیطان شکست خواهد خورد و امید است سال ۲۰۲۴ صلح و ثبات را برای همه همسایگان ما به ارمغان آورد و به محکومیت و مجازات متجاوزان و تروریست‌ها منجر شود.

وابسته نظامی دفاعی جمهوری لهستان اظهار کرد: برای ملت ایران و همچنین خودمان آرزو می کنم که این سال نو بارقه ای از نور به همه ما بتاباند که در اثر آن نهال ایمان و امید برآید تا در پرتو آن بر همه مشکلات شخصی و شغلی فائق آییم و چالش‌های اجتماعی و ملی نیز از جوامعمان رخت بربندد.

وی یادآور شد: برای آن که چنین شود نیازی به بروز خشم و نفرت به یکدیگر نداریم. تنها چیزی که به آن نیاز داریم کمی درک کردن همدیگر است. گاهی گفت و گو کافی است و گاه یک قدم به عقب ، چشم اندازهای کاملا جدیدی را برای آینده باز می‌کند.

سرهنگ کوتون ابراز امیدواری کرد: که سال جدید برای همه ما رزم جامه پوشان، نویدبخش صلح، ثبات و امنیت باشد و هرگز مجبور نشویم رو در روی هم بایستیم مگر آن که در یک مسابقه ورزشی دوستانه و جوانمردانه باشیم.

کد خبر 1745748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha