جشن شب میلاد امام علی(ع) در مسجد النبی(ص) کرمانشاه برگزار می شود

حجت الاسلام کرمی گفت:جشن شب میلاد امام علی(ع) به صورت ویژه در مسجد النبی(ص) کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه حجت الاسلام ابوذر کرمی، امروز دوشنبه (دوم بهمن ماه)   در نشست خبری که دراعلام  راستای برنامه های ایام میلاد امام جواد(ع) تا میلاد امام علی (ع) سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: ماه رجب، ماه ولایت و امامت، ماهی است که رحمت گسترده الهی بر بندگانش می بارد.

 رییس ستاد بین المللی غدیر استان کرمانشاه افزود: فرا رسیدن این ماه، نعمت بزرگی است که باید از آن بهره فراوان ببریم و نگذاریم شب ها و روزهایش، با غفلت سپری شود. عبادت و نیایش، نماز و روزه، دعا و صلوات و سرانجام به یاد خدا بودن است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و امسال بنا داریم ویژه برنامه های جشن و سرور را از ولادت امام جواد(ع) شروع کرده و تا روز نیمه شعبان با دعوت از عموم مردم استان برای شرکت در جشن‌های رجبیه و شعبانیه ادامه دهیم.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: جشن بزرگ خیابانی به عنوان جشن «پدر و پسری» در روز پنجشنبه بهمن ماه ۵ همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) راس ساعت ۱۶ در چهارراه نوبهار شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد و پیش بینی می‌شود حضور حدود پنج هزار نفر را در این جشن بزرگ را شاهد باشیم.

 رییس ستاد بین المللی غدیر استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده برای ایام مبارک رجب و شعبان، اظهار کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی سیار در شهر کرمانشاه در روزهای چهارم و ‌پنجم بهمن ماه جاری همزمان با شب و روز میلاد امام علی(ع)،  برگزاری جشن محبان امیرالمومنین(ع) در شهرستان صحنه در روز چهارم بهمن ماه جاری با حضور جامعه اهل تشیع و اهل حق شهرستان در تالار فجر  شهرستان،  برگزاری مراسم جشن و سرور در مساجد و حسینیه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، توزیع بسته های معیشتی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای اجرا در سطح استان است.

وی افزود: به هر حال در فضیلت و برکات این سه ماه مبارک، روایات زیادی از رسول خدا و ائمه هدی علیهم صلوات الله نقل شده که همه دلالت بر عظمت این سه ماه دارد و تاکید بر روزه گرفتن و نیایش و مناجات کردن و دعا و خواندن قرآن و خدمت به بندگان خدا کردن و نیاز نیازمندان را برطرف نمودن و خیرات و صدقات دادن و افزایش عبادت دارد و به جاست که در این باقیمانده از ماه شریف رجب و دو ماه پس از آن، فرصت را بیش از پیش غنیمت شمریم و به عبادت روی آوریم و با خلوص و توجه، از درگاه حضرت ذی الجلال توبه و طلب مغفرت کنیم و دل ها را با مؤمنین صاف نمائیم و از کدورتها و تنگ نظری ها و حسادت ها و جسارت ها دوری شویم.

جشن شب میلاد امام علی(ع) در مسجد النبی(ص) کرمانشاه برگزار می شود

کد خبر 1745754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha