دارالقرآن بسیج با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد

محسن نسب امیری گفت: امسال در بازدیدی که سازمان بسیج از استان کرمان انجام دادند مشخص شد که ۶ شهرستان ظرفیت راه اندازی دارالقرآن را دارند و به همین منظور بیش از ۴ میلیارد ریال اعتبار به تامین اقلام مورد نیاز دارالقرآن بسیج شهرستان جیرفت اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲ بهمن ماه) همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام جواد (ع) طی مراسمی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت دارالقرآن بسیج مزین به نام حضرت زهرا (س) افتتاح شد.

محسن نسب امیری در این مراسم، گفت: همزمان با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج، ۱۱۴ دارالقرآن در سراسر کشور افتتاح شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت با بیان اینکه از این تعداد ۶ دارالقرآن سهمیه استان کرمان است، افزود: یکی از این سهمیه ها به شهرستان جیرفت تعلق گرفتم که بر همین اساس امروز دارالقرآن بسیج با نام حضرت زهرا (س) به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: امسال در بازدیدی که سازمان بسیج از استان کرمان انجام دادند مشخص شد که ۶ شهرستان ظرفیت راه اندازی دارالقرآن را دارند و به همین منظور بیش از ۴ میلیارد ریال اعتبار برای تامین اقلام مورد نیاز دارالقرآن بسیج شهرستان جیرفت اختصاص داده شد.

نسب امیری ابراز کرد: امسال شهرستان جیرفت جزء شهرستان هایی بود که بالغ بر ۴ هزار نفر در مسابقات قرآنی بسیج در رشته های انفرادی، گروهی و خانوادگی شرکت کردند که ۷ نفر از نفرات برتر مسابقات استانی از شهرستان جیرفت هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت اضافه کرد: دارالقرآن بسیج علاوه بر این که کلاس های آموزشی قرآن کریم را برگزاری می کند، در ۵۲ نقطه از شهرستان جیرفت واحدهای قرآنی در پایگاه های مقاومت بسیج مساجد راه اندازی خواهد کرد.

وی بیان کرد: امسال برای نخستین بار با مشارکت ۴ هزار نفر در ۱۳ نقطه از شهرستان، مسابقات قرآنی برگزار شد و همچنین دو برنامه جشن قرآنی ویژه برادران و خواهران را برگزار کردیم.

نسب امیری ادامه داد: در حال حاضر دوره آموزش حفظ قرآن کریم ویژه متربیان حلقه های صالحین برای ۲ هزار متربی در حال برگزاری است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت عنوان کرد: با توجه به فضای فیزیکی دارالقرآن بسیج ظرفیت فعلی برای آموزش به ۷۵ نفر در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: فضای فعلی دارالقرآن بسیج با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت فراهم شده است که جای تشکر دارد و امیدواریم بتوانیم مکانی با ظرفیت بیشتر برای دارالقرآن بسیج فراهم کنیم تا پذیرای تعداد بیشتر از متربیان قرآنی باشیم.

نسب امیری با بیان این که قرآن کریم نسخه راهبردی عاقبت بخیری بشر است، ابراز کرد: زندگی ما شیعیان بر اساس قرآن کریم طراحی و برنامه ریزی شده بنابراین هر چه در حوزه قرآنی از سوی نهادهای مختلف کار و تلاش صورت بگیرد، جامعه ای سعادتمند خواهیم داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت اظهار کرد: تمامی هدف دشمن از وارد کردن هجمه های سنگین فرهنگی از گذشته تا به امروز این است که عمل به دستورات قرآن کریم که همانا منویات خداوند متعال است را در بین جامعه مسلمانان و شیعیان کمرنگ و تضعیف کند.

وی تاکید کرد: امروز دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی با هجمه های فرهنگی و استفاده از فضای مجازی کار و تلاش می کنند تا اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان را تضعیف کنند بنابراین هر چه در حوزه مسائل قرآنی کار شود و بتوان جامعه را با قرآن مانوس تر کرد قطعا دشمن شکست خواهد خورد.

کد خبر 1745765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha