«لشکر فرشته‌ها» اقدامی ارزشمند برای ترویج قرآن‌آموزی

طرح «لشکر فرشته‌ها» یکی از طرح‌های ملی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است که با رویکرد تقویت و تکریم مقام مادران و فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان: قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان، راه و مسیر تعالی مردم را نشان داده که می توان در پرتو آن راه را از بی راهه تشخیص داد و به کمال و سربلندی رسید.

توجه و اهمیت دادن به قرآن کریم می تواند روح معنویت را در خانواده ها گسترش دهد چرا که این کتاب آسمانی دستورات و توصیه‌های اخلاقی فراوانی دارد و با ترویج قرآن در خانواده می توان به فرزندان کمک کرد ضمن بهره گیری از نورانیت این کتاب آسمانی منش و ارزش‌های اسلامی را در خود تقویت کنند.

تلاش برای ترویج قرآن در خانواده می‌تواند فضایی سرشار از عشق و رحمت را در خانه ایجاد و پیوند و ارتباط عاطفی بین اعضای خانواده را تقویت کند.

آموزه‌هایی برای تصمیم‌گیری سالم و هدف‌گرا

قرآن کریم آموزه‌هایی برای تصمیم‌گیری سالم و هدف‌گرا در زندگی ارائه می‌دهد؛ توجه به قرآن در خانواده می‌تواند افراد را در تصمیم‌گیری‌های روزمره و مهم در زندگی یاری کند.

قرآن انسان را دربرابر وسوسه‌های شیطانی و تعصب‌ها نیز محافظت و به طور کلی، ترویج قرآن در خانواده ها می‌تواند به رشد روحی و عاطفی اعضای خانواده کمک و ارتباطات خانوادگی را تقویت کند.

شناسایی خانواده‌های قرآنی با «لشکر فرشته‌ها»

طرح «لشکر فرشته‌ها» یکی از طرح‌های ملی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است که با رویکرد تقویت و تکریم مقام مادران و فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

 براساس این طرح ملی قرارگاه نهضت قرآنی مساجد در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تشکیل شد و شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی به عنوان یکی از برنامه‌های لشکر فرشته‌ها در دستور کار قرار گرفت.

«لشکر فرشته‌ها» اقدامی ارزشمند برای ترویج قرآن‌آموزی/ تجلیل از ۱۰۰ خانواده قرآنی جنوب فارس

خانواده‌های دارای ۳ یا بیشتر حافظ کل یا ۲۰ جز قرآن، خانواده‌ای که پدر و یا مادر حافظ کل باشند، خانواده‌ای که پدر و یا مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزو رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند از مؤلفه‌های گروه اول خانواده‌های قرآنی هستند که مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

خانواده دارای فرزند خردسال حافظ ۲۰ جز یا کل قرآن، خانواده دارای حافظ روشندل یا معلولیت جسمی حرکتی، خانواده دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی و خانواده‌ای که مجاهدانه در امر آموزش قرآن تلاش دارد نیز از دیگر شاخص‌های تجلیل از خانواده‌های قرآنی در شهرستان براساس طرح ملی لشکر فرشته‌ها هستند.

 خانواده واقف و خیران قرآنی در برگزاری برنامه‌های قرآنی، خانواده دارای هنرمند فعال در عرضه تولیدات فرهنگی و هنری قرآنی، خانواده‌ای که در شرایط ویژه از ظرفیت حداقلی استفاده مجاهدانه در امر فعالیت قرآنی دارد و خانواده‌ای که سه نسل در امر تعلیم قرآن هستند، از دیگر شاخصه‌ها در این تکریم‌ها به شمار می‌رود.

تجلیل از ۱۰۰ خانواده قرآنی جنوب فارس

در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب استان فارس نیز با بهره گیری از شاخصه های این طرح، اقداماتی در ترویج و گسترش فرهنگ قرآن کریم و تکریم خانواده های قرآنی انجام شده است.

در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ دی ماه در قالب طرح «لشکر فرشته» بیش از ۱۰۰ خانواده فعال در حوزه قرآن و عترت در جنوب فارس تجلیل شده اند.

آنگونه که مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب فارس گفته در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ دی ماه در قالب طرح «لشکر فرشته» بیش از ۱۰۰ خانواده فعال در حوزه قرآن و عترت در جنوب فارس تجلیل شده اند.

به اذعان محمدابراهیم اخوت با اشاره به اینکه این طرح که در راستای شناسایی و تجلیل از خانواده‌های فعال در حوزه قرآن و عترت به اجرا در آمده بازتاب گسترده ای در جنوب فارس داشته و سبب ایجاد انگیزه و فعال شدن کانون های تخصصی خواهران در حوزه‌های فرهنگی دینی در مساجد شده است.

حرکت خودجوش کانون‌های خواهران

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح، هدایایی نیز به خانواده های قرآنی تقدیم شده که به صورت مردمی و خودجوش توسط کانون های تخصصی خواهران تهیه شده است، می گوید: همچنین در راستای اجرای طرح «لشکر فرشته ها» خانواده های فعال قرآنی با لوح تقدیر رییس ستاد کانون های مساجد کشور تجلیل شده است.

«لشکر فرشته‌ها» اقدامی ارزشمند برای ترویج قرآن‌آموزی/ تجلیل از ۱۰۰ خانواده قرآنی جنوب فارس

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس هدف از اجرای این طرح را فعال کردن مقوله آموزش و فراگیری قرآن توسط مادران و بانوان عنوان می کند که در مرحله اول این آموزش ها از سوی مادران به کودکان و همچنین گسترش آن به دختران نوجوان و جوان در مراحل بعد قرا ر گرفته تا از طریق تاثیرگذارترین قشر جامعه یعنی بانوان اقدام به گسترش حوزه قرآن و عترت کرد.

طرح تجلیل از خانواده های قرآنی در قالب «لشکر فرشته ها» یکی از بزرگترین طرح های فرهنگی در حوزه قرآن و عترت کشور است که تا کنون اجرایی شده و سبب شناسایی و تجلیل از چندین هزار خانواده فعال قرآنی در سطح کشور شده است.

این طرح ۱۵ تا ۳۰ دی به صورت مردمی و خودجوش در مساجد کشور توسط کانون های تخصصی خواهران اجرا شده است.

کد خبر 1745812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha