پیوند با مسجد نوجوانان را از هجمه فرهنگی دشمن محافظت می کند

جعفر نیک نفس گفت: بهترین راه برای محافظت از نوجوانان در برابر هجمه های فرهنگی و شبهات اعتقادی دشمنان، پیوند آنها با مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، به همت پایگاه قرآنی کانون فرهنگی هنری صدیقه کبری (س) و با حضور سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، کرسی تلاوت مجلسی قرآن کریم در مسجد ابوالفضل (ع) و تکیه علمدار کربلا در محله کشاورزی برگزار شد.

جعفر نیک نفس در این مراسم، گفت: به لحاظ عقیدتی ساختار فکری نوجوانان همچون گل است که در برابر طوفان شبهات دشمنان تاب آوری ندارد بهترین راهکار برای تقویت اعتقادات و باورهای دینی نوجوانان، پیوند آنها با مسجد است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزایش انتقال اطلاعات در بستر فضای مجازی را رو به رشد دانست و افزود: گر چه فضای مجازی منافعی دارد اما متاسفانه شبهات و اخبار دروغی که دشمنان منتشر می کنند بر ذهن و فکر نوجوان تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی در دست دشمن است، اظهار کرد: ما مسجدی ها باید در مقابله با شبهات دشمنان، با جهاد تبیین به نوجوانان آگاهی بخشی کنیم.

نیک نفس خاطرنشان کرد: برای این که مدیران بتوانند در  فضای حقیقی و مجازی پاسخگوی شبهات و سوالات اعتقادی نوجوانان باشند در نظر داریم حلقه های تربیتی و معرفتی ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری را برگزار کنیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: خانواده جزئی از جامعه است نقش بسیار مهمی در تربیت دینی فرزندان دارد، یک خانواده دغدغه مند باید از طریق دوستی با فرزندان نهال ایمان را در آنها بکارد تا این نهال به درخت تنومند اعتقادی تبدیل شود.

وی یادآوری اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی، عنوان کرد: قرآن کریم نور است و نجات بخش انسان از تاریکی و ظلمات می باشد بنابراین انس با قرآن کریم قطعا مایه سعادت و عاقبت بخیری انسان است.

نیک نفس خاطرنشان کرد: کرسی تلاوت مجلسی قرآن کریم از برنامه های طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی است که می تواند گامی در راستای ترویج معارف قرآن کریم باشد.

کد خبر 1745819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha