نصرت دین با افراد فاجر!

در روایتی از پیامبر اسلام(ص) آمده خدای متعال دین خود را با کسانی که هیچ بهره ای از کارهای خود در روز قیامت نخواهند برد یاری می کند پس هر فردی باید از خدا بترسد و شدیداً مراقب باشد که جزو این گروه نباشد.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ حجت الاسلام محمدحسین مدبر

امام صادق: «إِنَّ اللَّهَ عَرَ وَجَلٍ یَنْصُرُ هَذَا الدِّینِ بِأَقْوَامٍ لَا خَلَاقَ لَهُمْ یَومَ القِیامَة فَلْیَتَّقِ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ امْرُؤٌ وَلْیَحْذَرْ أَنْ یَکُونَ مِنْهُم».
خدای متعال دین خود را با کسانی که هیچ بهره ای از کارهای خود در روز قیامت نخواهند برد یاری می کند پس هر فردی باید از خدا بترسد و شدیداً مراقب باشد که جزو این گروه نباشد.

شرکت در انتخابات و داوطلب شدن در آن و نظارت و اجرای آن همگی نیکوست و باعث تقویت پایه های مردم سالاری دینی می شود؛ اما این برای مأجور بودن در آخرت کافی نیست. برای مأجور بودن بایستی این کارها به نیت و انگیزه خیر و صلاح و خدایی انجام شود.

اگر کسی جزء گروه های فوق باشد؛ اما انگیزه اش خودنمایی و کسب شهرت و جلب نظر مردم باشد و به ریا و سمعه آلوده باشد، علیرغم این کارهای به نظر نیک به دلیل آنکه کارش فاقد «حسن فاعلی است روز قیامت دستش خالی است.

پیامبر اسلام می فرمایند: «إِنَّ المُرائی یُنادی علیه یوم القیامة: یا فاجر ! یا غادر یا مُرائی ضَلَّ عَمَلکَ وَ حَبَطَ أَجْرُکَ إِذْهَب فَخُدْ أَجْرَی مِمَّن کُنتَ تَعْمَلُ لَهُ» . «روز قیامت به ریاکار ندا می رسد، ای بدکار ای حیله گر ای ریاکار! عملت تباه و اجرت ضایع گشت برو اجرت را از آن کسی بگیر که برای او کار کردی اگر مشارکت در انتخابات به انگیزه برتری جویی و احراز پست و مقام و ریاست باشد باز علیرغم اینکه تنور انتخابات را داغ کرده و میزان مشارکت را ارتقاء بخشیده و باعث تقویت نظام اسلامی گردیده دستش خالی است.

تلک الدار الآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِینَ لا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الأَرْضِ وَلَا فسادًا والعاقبة للمُتَّقِینَ .. و چقدر زیان کار است کسی که در دنیا باعث رونق دین خدا شده اما باید در آخرت راهی جهنم شود. چقدر اندوه و افسوس چنین فردی در روز حسرت» زیاد است. وَأَنذِرْهُم یَومَ الحَسَرَةِ إِذْ قُضِیَ الأَمرُ وَهُم فِی غَفْلَةٍ وَهُم لا یُؤْمِنُونَ ..

البته این حسرت به این افراد منحصر نیست. بزرگترین و بالاترین حسرت از آن عالمی است که در دنیا دیگران را آموزش داده و هدایت کرده اما خود عمل نکرده می بیند شاگردانش به بهشت میروند و خودش را دارند روانه جهنم می کنند و مانند گروه های فوقند کسانی که آخرت خویش را به دنیای دیگران فروخته اند کسانی که از عدالت دم زده، اما بدان عمل نکردند. ثروتمندانی که در دنیا رعایت تقوا نکرده و حقوق مالی خویش را نپرداخته اند این اموال را برای ورثه با تقوا و وظیفه شناس باقی گذارده اند.

آری عملی صالح قلمداد می شود که علاوه بر نیکو بودن خود عمل حسن فعلی دارای نیت و انگیزه خیر و خدایی باشد (حسن فاعلی).

کد خبر 1745835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha