حفظ انقلاب اسلامی ایران مهمترین وظیفه شیعیان امام علی(ع)

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه حفظ انقلاب اسلامی مهمترین انتظار امام علی(ع) از جامعه اسلامی و وظیفه شیعیان است، گفت: اگر بخواهیم جامعه اسلامی به تمدن اسلامی تبدیل شود باید در تمام حوزه‌ها از جمله اخلاق، اقتصاد، علم، سیاست، بانکداری، اقامه عدل و قسط، دفاع از مظلوم و مقابله با طاغوت و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام سرآمد باشیم.

حجت الاسلام حسن صباغیان-امام جمعه زیرکوه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی در آستانه فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام اظهار داشت: امیرالمومنین علی علیه السّلام از زمان خردسالی پرورش یافته دامان پاک و مطهر پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم بود و معرفت و حکمت و اخلاق را از وی آموخت.

وی با بیان اینکه اخلاق نیکوی امام علی(ع) زبانزد همه مردم چه دوست و چه دشمن بوده است، افزود: از ویژگی های اخلاقی آن حضرت(ع) می توان به نرم خویی و بسیار متواضع و آسان‌گیر بودن ایشان اشاره کرد و حتی رفتار و اخلاق حضرت علی(ع) با زیردستان و خادمان بسیار متعالی بود.

حجت الاسلام صباغیان ادامه داد: یکی از دلایلی که آن حضرت(ع) در حُسن خلق مانندی نداشت، این بود که از کودکی در محضر پیامبر اسلام(ص) پرورش یافته بود و دلیل دیگر اینکه امیرالمومنین علی علیه السلام ولادتشان در خانه خدا و در درون کعبه اتفاق افتاد و این ولادت مبارک برای بالا بردن مرتبه ایشان و آشکار نمودن کرامت و بزرگواری ایشان است که به سه جهت مهم بوده و قطعا در ویژگی‌های توحیدی و اخلاقی حضرت اثرگذار است.

امام جمعه زیرکوه در ادامه گفت: ولادت حضرت علی(ع) یکی از مهمترین و ممتازترین ویژگی‌های امیرالمومنین علی علیه السلام است که آن وجود نازنین را متمایز نموده است و این تربیت الهی از آغاز ولادت در سجایای اخلاقی حضرت تا آخر عمر مشهود بوده است.

وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی های اخلاقی حضرت علی(ع) بردباری و گذشت بود، افزود: حضرت علی(ع) از همه مردمان گوی سبقت را ربوده بود و برای اثبات این گفته، کافی است بالاترین مراتب حلم او را به طور اعم در رفتار با اهل جمل و به طور اخص با مروان بن حکم و عبد الله بن زبیر ملاحظه کنیم، ایشان در جنگ جمل بر مروان دست پیدا کردند و با آن‌که این شخص از دشمن‌ترین مخالفان علی (ع) بود، اما حضرت علی (ع) از وی درگذشت.

حجت الاسلام صباغیان بیان کرد: ویژگی دیگر حضرت علی(ع) سخاوت و بخشندگی آن بزرگوار بود و مانند خورشیدی بر همه می تابید و مانند ابری بر همه می‌بارید و در هر صورت اگر بخواهیم تمام فضائل اخلاقی را به معنای تام و تمام آن در حالت یک انسان معرفی کنیم آن انسان وجود حضرت علی علیه السلام است.

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه از شیعیان و محبان حضرت علی(ع) انتظار می رود تا در عمل و اندیشه و رفتار زینت اهل بیت علیهم السلام باشند، افزود: مهمترین انتظار امیرالمومنین علیه السلام از جامعه اسلامی حفظ این انقلاب است و اینکه گوش به فرمان امام خامنه‌ای باشند.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم جامعه اسلامی به تمدن اسلامی تبدیل شود باید زیرساخت های تمدن اسلامی فراهم شود یعنی در تمام حوزه‌ها از جمله در اخلاق، اقتصاد، علم، سیاست، بانکداری، اقامه عدل و قسط دفاع از مظلوم و مقابله با طاغوت و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام باید سرآمد باشیم و این انتظار امام زمان(عج) و امیرالمومنین علی علیه السلام از جامعه اسلامی است.

کد خبر 1745876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha