بحرین میزبان نخستین گردهمایی و نمایشگاه محصولات حلال

نخستین گردهمایی و نمایشگاه صنعت و خدمات «حلال» در ماه فوریه ۲۰۲۴ در هتل کراون پلازا بحرین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری بحرین، فعالیت‌های نخستین گردهمایی و نمایشگاه صنعت و خدمات «حلال» روزهای ششم  و هفتم فوریه ۲۰۲۴ در هتل کراون پلازا بحرین برگزار می شود. این گردهمایی نخستین گردهمایی در نوع خود است که با حمایت وزارت صنایع و بازرگانی و به همت انجمن اسلامی و شرکت Giclest  و دفتر سرمایه گذاری و توسعه فناوری بحرین (یونیدو)، سازمان حسابرسی و بازنگری مؤسسات مالی اسلامی (AAOFI)، مؤسسه مطالعات بانکی و مالی بحرین و تعدادی از نهادها و سازمان‌های اسلامی و بین‌المللی متخصص در امور حلال با مشارکت پنجاه شرکت از داخل و خارج از کشور بحرین برگزار می شود.

هدف این گردهمایی پر کردن شکاف بین صنعت حلال و بخش مالی اسلامی از طریق ابزارهای مختلف، جستجو در فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش حلال در زمینه‌های مختلف غذایی، کشاورزی، گوشت سفید و قرمز، لوازم آرایشی و بهداشتی متنوع شده ابزار پزشکی،  صنعت گردشگری و مسافرت و خدمات مختلف است.

در این گردهمایی بر اهمیت تقویت تجاری از جمله قراردادها و توافقات بین طرف‌های متعهد، گشودن افق های جدید برای کارآفرینان و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط  و تمرکز بر ایجاد منابع مالی برای تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط ​​حلال تاکید می شود.

همچنین کارشناسان ارشد علاقه مند به صنایع حلال  در این گردهمایی فرصت هایی را که در اختیار بازار کشورهای اسلامی قرار می گیرد، بررسی می کنند.

 نمایشگاه محصولات حلال همچنین شامل  جدیدترین محصولات و خدمات متنوع حلال و محصولات تامین مالی حلال خواهد بود که به شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با محصولات جدید حلال و افق‌های پیش روی آن و معاملات بین افراد ذی نفع و برپایی شرکت‌هایی که می تواند کسب و کارشان را به سمت افق‌های جدید حرکت دهد، آشنا شوند.

علاوه براین، تعدادی تعدادی کارگاه تخصصی که بر برخی از جنبه های مربوط به ترویج حلال در زمینه های مختلف تمرکز خواهد داشت، برگزار می شود، همچنین تسهیلات موجود در بحرین برای ایجاد پروژه های حلال ارایه می شود.

در این گردهمایی  چهار جلسه به مدت دو روز با موضوعات «روش های تأمین مالی تجارت و صنعت حلال»، «فرصت های سرمایه گذاری در صنعت تجارت حلال و خدمات آن و اقتصاد فناوری مالی حلال»، «اهمیت تقویت تجارت در قراردادها و توافقنامه‌ها» و «بررسی چالش‌ها و چشم‌اندازهای آینده تجارت و صنعت حلال و خدمات آن به بنگاه‌های کوچک و متوسط» سازماندهی می شود.

بازار جهانی حلال همچنان شاهد رشد قابل توجهی است که نشان دهنده افزایش تقاضا برای کالاها و خدمات تولیدی است. پیش بینی می شود بازار جهانی حلال به ۷.۷ تریلیون دلار  تا سال ۲۰۲۵، با پیشروی بخش مالی اسلامی در بخش‌های غذایی، نوشیدنی، دارویی، پزشکی و بهداشتی، لوازم آرایشی، سفر و گردشگری می رسد.

کد خبر 1745897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha