جمعیت جوان یکی از ارکان تاثیر گذار در توسعه هر کشوری است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: جمعیت جوان و سرمایه نیروی انسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تاثیرگذار در توسعه هر کشور و جامعه‌ای دارای اهمیت فراوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۳ بهمن ماه) حجت الاسلام بامری در آیین واگذاری یکهزار و ۲۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در عنبرآباد، گفت: جمعیت جوان و سرمایه نیروی انسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تاثیرگذار در توسعه هر کشور و جامعه‌ای دارای اهمیت فراوانی است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: از رهگذر جوانی جمعیت و نیروی جوان انسانی است که خلاقیت و پویایی در ابعاد مختلف توسعه فراهم می‌شود.

وی جوانی جمعیت را یک امر حیاتی برشمرد و ابراز کرد: مسئله فرزندآوری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و یکی از تاکیدات امام جامعه در سال‌های اخیر که مکرر مورد توصیه و تاکید قرار داده اند، مسئله جوانی جمعیت و هشدار در مورد خطر پیری جمعیت است.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: در سال‌های اخیر بیش از ۴۲ بار مقام معظم رهبری در فرمایشات شان بر روی موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت تاکید داشته اند و در جایی فرمودند؛ تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از ضروری‌ ترین وظایف مسئولان و آحاد مردم است.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: روایت است از رسول مکرم اسلام (ص) راجع به فرزندآوری فرمودند؛ ازدواج کنید صاحب فرزند شوید تا جمعیت شما افزون شود که من روز قیامت به وجود شما و حتی به فرزندان سقط شده شما بر سایر امم می‌بالم.

وی عنوان کرد: ما از وقتی در مقوله جمعیت عقب ماندیم که اولویت‌ها در زندگی و سبک زندگی ما تغییر کرد، مقام معظم رهبری فرمودند؛ ما یک کشوری نیستیم که ۷۵ یا ۸۵ میلیون جمعیت داشته باشیم ما ظرفیت ۱۵۰ میلیون نفر را داریم و باید به اینجا برسیم.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب فرمودند؛   فرزندآوری و افزایش نسل باید هم مورد توجه مسئولان هم آحاد مردم باشد بنابراین
مردم باید در زمینه فرزندآوری همت کنند.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به این که فرزندآوری باید فرهنگ سازی شود، ابراز کرد: مسئولان باید برای حمایت از جوانی جمعیت مشوق هایی در نظر بگیرند و زیرساخت های لازم جوانی جمعیت را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌ های بسیار خوب در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اجرای طرح واگذاری مسکن یا زمین به خانواده‌ های دارای سه یا چهار فرزند است.

حجت الاسلام بامری طرح جوانی جمعیت را اقدامی شایسته برشمرد و گفت: البته این طرح کافی نیست و باید مشوق های دیگری نیز برای حمایت از خانواده ها و فرزند آوری و ازدیاد نسل در نظر گرفت.

کد خبر 1745944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha