مساجد تاریخی، جلوه ممتاز گردشگری دینی اصفهان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: مساجد تاریخی، جلوه ممتاز گردشگری دینی و فرهنگی در استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مهران زینلیان» در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان های غرب اصفهان اظهارکرد: گردشگری یکی از فرصت های مهم اقتصادی در نقاط مختلف این استان محسوب محسوب می شود که نباید از آن غفلت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: این پتانسیل در شهرستان ها نیز فعال بوده و باید تدبیر جدی از سوی مسئولان ارشد محلی برای تقویت و رشد فعالیت ها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت گردشگری در غرب استان اصفهان فعال بوده ولی کمتر به آن توجه شده، خاطرنشان کرد: جذب سرمایه گذار در این بخش ضرورت داشته و باید شرایط برای فعالیت بخش خصوصی تسهیل شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش خدمات استان اصفهان با وجود صنایع فعال و تولیدات زیاد صنعتی اما ۷۰ درصد درآمدها را دارد که گردشگری جز همین بخش است.

گردشگری فرهنگی و مذهبی در استان اصفهان

زینلیان به ظرفیت های گردشگری استان اصفهان در مدل های مختلف، گفت: گردشگری فرهنگی و دینی از جمله آن است که در مساجد تاریخی جلوه کرده است.

وی ادامه داد: در بسیاری شهرها و روستاهای این استان چنین مراکز دینی قدیمی وجود دارد که هر کدام جلوه متفاوتی با همدیگر دارند.

قائم مقام ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان اضافه کرد: بقاع متبرکه نیز نمونه دیگر از فرصت های گردشگری مذهبی هستند که در مناسبت های مختلف برنامه دارند و میزبان گردشگران و مسافران زیادی هستند.

وی  اولویت بخشی به رونق صنعت گردشگری و فعالیت شرکت های دانش بنیان را اقدامی راهبردی در مدیریت استان بیان کرد و اذعان داشت: در شورای برنامه ریزی به این دو حوزه نگاه جدی برای توسعه اصفهان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تدوین طرح جامع گردشگری استان اصفهان را اقدامی زیرساختی در حمایت از این عرصه بیان کرد و یادآورشد: مسئولان شهرستانی نیز باید همسو با حرکت کلان استانی به این بخش توجه کرده و سهم خود را در طرحح جامع گردشگری مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه گردشگری پروژه محور باشیم، خاطرنشان کرد: مسئولان هر شهرستان با هم فکری و بهره گیری از فعالان صنعت گردشگری پنج پروژه به ستاد تسهیل سفر و گردشگری استان اصفهان جهت بررسی و حمایت معرفی کنند.

زینلیان با بیان اینکه هم افزایی بین شهرستان های استان با تشکیل چهار قطب غرب، شرق، جنوب و شمال در راستای توسعه گردشگری رقم خورده، اظهارداشت: این همکاری های مشترک فرصت های اقتصادی خوبی را ایجاد و می تواند همکاری های زیادی را برای جذب توریست و گردشگر فراهم کند.

وی شناخت ظرفیت های شهرستان های همجوار را ضروری خواند و گفت: این شناخت در تصمیم سازی و رسیدن به نقطه مطلوب ارائه خدمات موثر بوده و مسیرهای گردشگری را ایجاد می کند.

کد خبر 1745983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha