طرح ملی هر مسجد یک پایگاه قرآنی جریان ساز رشد و آگاهی است

کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منطقه کلاک کرج برپا شد
طرح ملی هر مسجد یک پایگاه قرآنی جریان ساز رشد و آگاهی است

حجت الاسلام نصیری دهقان با اشاره به اینکه طرح ملی هر مسجد یک پایگاه قرآنی جریان ساز رشد و آگاهی است گفت: طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی از جمله برنامه های اثرگذار و هدفمند در مسیر پویایی مسجد و توجه به ارزش های ایمانی و الهی آن است.

حجت الاسلام نصیری دهقان با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد در بسط و ترویج جایگاه قرآن کریم به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مسجد مهمترین خاستگاه و جایگاه توجه به آموزه های قرآن کریم است؛ مأمن و بستری که در محیط امن و الهی خویش زمینه پرورش و هدایت انسان ها را فراهم می کند.

مدیرکانون فرهنگی هنری قمر بنی هاشم(ع) واقع در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) افزود: طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی از جمله برنامه های اثرگذار و هدفمند در مسیر پویایی مسجد و توجه به ارزش های ایمانی و الهی آن است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به روخوانی و قرائت قرآن کریم تصریح کرد: پیش از تفسیر و تدبر در کلام الله مجید، قرائت و روخوانی قرآن اهمیت اساسی دارد چرا که قرآن نور است و هر چه به این محور نورانی و الهی نزدیک شویم ثمره و نتایج بسیاری را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت.

طرح ملی هر مسجد یک پایگاه قرآنی جریان ساز رشد و آگاهی است

وی با بیان این مطلب که مسجد تراز اسلامی با شاخصه توجه به قرآن کریم شناخته می شود؛ از آنجا که کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از بسترهای موثر در جذب و مشارکت حضور نوجوانان و جوانان در مساجد هستند می توان انتظار داشت که در قالب طرح ملی هر مسجد یک پایگاه قرآنی شاهد برنامه های اثرگذار باشیم.

نصیری دهقان با تأمل بر فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اسلامی مبنی بر جریان بخشی مساجد با محوریت توجه به قرآن کریم و تطهیر قلب و انس با تدبر اظهار کرد: تلاوت مستمر و انس با قرآن کریم از جمله برنامه های محوری در قالب طرح ملی هر مسجد یک پایگاه قرآنی است.

مدیر کانون فرهنگی هنری قمر بنی هاشم(ع) خاطرنشان کرد: تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی مقدمات و سرفصل اساسی در مسیر وارد کردن نوجوانان و جوانان به وادی رشد و آگاهی است که از دریچه کتاب الهی کلام الله مجید جریان دارد.

کد خبر 1746078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha