نقش فرهنگیان و دانش آموزان مازندرانی در دفاع مقدس کتاب می شود

سرهنگ پاسدار سلامی برلزوم معرفی نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس با استفاده از ابزار هنر تاکید کرد و گفت: دشمن هجمه های فراوانی در حوزه دانش آموزی وارد می کند و آموزش و پرورش باید از فرصت اردوهای راهیان نور برای مصونیت بخشی به نسل نو بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در نشست با حسین کمالی، مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس این خطه ازشمال کشور و تبریک بمناسبت سالروز ولادت با سعادت امیرالمومنین علی (ع) با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه موفقی در حوزه ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است،اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت نقش تعیین کننده در دفاع مقدس داشت.

وی با بیان اینکه برای بررسی و معرفی نقش آموزش و پرورش در جنگ تحمیلی باید سیره رزمندگان فرهنگی و دانش آموز از خطوط مقدم تا مدارس مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد، گفت: همچنین آموزش و پرورش در ستاد پشتیبانی جنگ بسیار فعال و کارآمد بود.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش ۲۰ درصد از شهدای استان مازندران را به خود اختصاص داده است، افزود: همچنین ۳۰ درصد از رزمندگان جبهه‌ها را آموزش و پرورش تشکیل داد.

وی از  فعالیت مدارس رزمندگان در پشت خاکریزهای جنگ تحمیلی بعنوان یکی دیگر از اسناد افتخار آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس یاد کرد و خاطرنشان شد: جهاد مدارس از سال ۱۳۶۱ در مدارس فعال بود و آموزش و پرورش در همه نقش‌های ارزشمندی که در سطوح مختلف وجود داشت یک پشتیبانی کننده و حامی بی‌بدیل به شمار می‌آمد.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه فرهنگیان از با بصیرت‌ترین رزمندگان در دوران دفاع مقدس بودند، یادآورشد: معلمان در دوران جنگ نیز  از تعلیم و تربیت غافل نبودند فرهنگ تعلیم و تربیت در خطوط مقدم جبهه‌ها ساری و جاری بود.

وی برلزوم معرفی نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس با استفاده از ابزار هنر تاکید کرد و گفت: دشمن هجمه های فراوانی در حوزه دانش آموزی وارد می کند و آموزش و پرورش در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارد باید از فرصت اردوهای راهیان نور برای مصونیت بخشی به نسل نو بهره گرفته شود.

سرهنگ پاسدار سلامی ضمن تحسین آموزش و پرورش برای ایجاد یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان، خواستار تدوین کتاب نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ جلسه بازخوانی عملکرد آموزش و پرورش در دفاع مقدس برگزار شد و متون آماده تدوین و چاپ است، گفت: تدوین فرهنگ‌نامه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان مازندران نیز از کارهای ارزشمند است که با محوریت کنگره شهدای مازندران صورت گرفت.

سرهنگ پاسدار سلامی ضمن تحسین تدوین فرهنگ نامه حدود ۲۰ سردار شهید آموزش و پرورش استان مازندران، افزود: تاریخ شفاهی آقامیری، مدیر کل سنوات گذشته آموزش و پرورش مازندران در دوران دفاع مقدس آماده چاپ است.

نقش فرهنگیان و دانش آموزان مازندرانی در دفاع مقدس کتاب می شود

خاطرات ۳۰رزمنده فرهنگی مازندران کتاب می شود

حسین کمالی- مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران  نیز در ادامه این نشست ضمن ادای احترام به مقام شامخ هزار و ۷۱۰شهید دانش آموز مازندران با بیان اینکه نسبت به ترویج فرهنگ مقاومت، جهاد و ایثارگری که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن اشاره شد تکلیف داریم، اظهار کرد: تربیت دانش آموزانی برخوردار از  روحیه ایثارگری، فداکاری و جهاد رسالت آموزش و پرورش است.

وی از جمع آوری خاطرات ۳۰ نفر از رزمندگان آموزش و پرورش در دفاع مقدس خبر داد و افزود: کار فرهنگی ادامه جهاد شهدا است.

کمالی یادآورشد: کتاب نقش آموزش و پرورش مازندران در دوران دفاع مقدس به زودی تدوین خواهد شد.

کد خبر 1746086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha