آموزش و پرورش وظیفه سنگینی در زمینه انتقال نگرش، اندیشه و بینش امام علی(ع) به دانش آموزان دارد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش با انجام فعالیت های فرهنگی وظیفه سنگینی در زمینه انتقال نگرش، اندیشه و بینش امام علی (ع) به دانش آموزان در مدارس برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۴ دی ماه) در آئین جشن میلاد مولای متقیان حضرت امام علی(ع) با تبریک روز پدر، به برخی از فضائل و شخصیت امیر مؤمنان اشاره و اظهار کرد: سیره و سلوک حضرت امام علی(ع) الگویی بی بدیل برای بشریت است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: تبعیت از سیره و فرامین ائمه اطهار(ع) به‌ویژه مولای متقیان حضرت علی (ع) مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به رستگاری انسان ها است.

وی حضرت امام علی (ع) را شخصیتی بی‌بدیل در جهان برشمرد و ادامه داد: روز میلاد حضرت علی (ع) روز انسانیت است، ما باید نگرش، اندیشه و بینش آن حضرت را به طور صحیح و کامل سر لوحه کارهای خود قرار دهیم.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: باید نگرش، اندیشه و بینش آن حضرت را به طور صحیح به نوجوانان و جوانان انتقال دهیم که در این زمینه آموزش و پرورش با انجام فعالیت های فرهنگی در مدارس وظیفه سنگینی برعهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تبریک روز پدر و ولادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) گفت: امام علی(ع) شخصیتی بی بدیل در تاریخ است که عدالت در عمل و خدمت بی‌دریغ به مردم را باید از ایشان بیاموزیم.

«حسنعلی عزت خواه» افزود: شناخت سیره عملی حضرت امام علی (ع)، گفتار و کردار ایشان یک چراغ راه در زندگی است که اگر انسان بتواند ابعاد شخصیتی این حضرت را بشناسد، بی‌تردید در راه کمال و رستگاری قرار گرفته است.

وی امام علی (ع) را سمبل نیکی‌ها و جوانمردی دانست و گفت: شخصیت والا و ارزشمند حضرت امام علی (ع) فرصت مغتنمی است که بتوانیم از زحمات و تلاش‌ها ی بی‌دریغ پدران زحمتکش قدردانی کنیم.

گفتنی است در این آئین باشکوه که به مناسبت روز پدر و ولادت مولا امام علی (ع) برگزار شد، یکی از ذاکران اهل بیت(ع) به مولودی‌خوانی پرداخت.

کد خبر 1746123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha