حمله آمریکا به مقرهای حشدشعبی/ آمریکا به ناامنی عراق اصرار دارد

سخنگوی نیروهای مسلح عراق با اشاره به حمله امروز جنگنده‌های آمریکا به مقرهای حشدشعبی در القائم و جرف النصر، تاکید کرد: آمریکا بر ناامنی و بی ثباتی در عراق اصرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، خبرنگار المیادین گزارش داد: جنگنده‌های آمریکا امروز(چهارشنبه چهارم بهمن ) مقرهای حشد شعبی در القائم در مرز عراق- سوریه و جرف النصر در شمال بابل جنوب بغداد را هدف قرار داد.

المیادین گزارش داد: جنگنده‌های آمریکا پنج حمله به جرف النصر در جنوب بغداد انجام داد.

فرمانده عملیات الجزیره در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای آمریکا ارتکاب جنایات خود در حق حشد شعبی را ادامه می دهد. این حمله منجر به شهادت «علی انور صبیح الساعی» و زخمی شدن دو نفر دیگر از نیروهای حشد شعبی در الانبار شد. همچنین خسارت مادی نیز به ساختمان آموزشی در جرف النصر وارد آمد.

لوید اوستن، وزیر دفاع آمریکا در این باره گفت: این حملات در پاسخ به حملات حشد شعبی علیه نیروهای آمریکا و نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه است.

در همین حال، «یحیی رسول عبدالله» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا برای اجرای حملات هوایی علیه مواضع یگان‌های ارتش عراق و حشد شعبی، اصرار آشکار دارد تا به امنیت و ثبات در عراق خسارت بزند.

رسول عبدالله هشدار داد که نیروهای مسلح عراق ب ااین عملیات به عنوان اقدام تجاوزکارانه برخورد خواهند کرد و برای حفظ جان و کرامت عراقی‌ها در سرزمین امن و پایدار کشورمان، هر آنچه وظیفه و مسئولیت ایجاب می کند، اتخاذ می شود.

وی گفت: در شرایطی که تفاهمات در خصوص نقش و وظایف اعضای ائتلاف بین المللی و مستشاران آن در عراق به عنوان گام مثبتی در جهت سازماندهی روابط آینده انجام می گیرد. این اقدامات را مانعی در این مسیر و اهانت به همه توافقات و محورهای همکاری امنیتی مشترک می دانیم.

وی تاکید کرد: حمله  آمریکا به عراق،  غیرقابل قبول است و سال‌ها همکاری را تضعیف می‌کند، نقض آشکار حاکمیت عراق را مرتکب شده است که به تشدید غیرمسئولانه منجر می شود، در زمانی که منطقه از خطر گسترش درگیری‌ها، پیامدهای حمله علیه غزه و نتایج جنگ غیراخلاقی که مردم فلسطین با آن مواجه اند، رنج می برد.

 سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت خود را برای حمایت از صلح و امنیت به عهده بگیرد و از هرگونه نقضی که در واقع ثبات و حاکمیت عراق را تهدید می کند، جلوگیری کند.

کد خبر 1746126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha