ریشه عظمت و قدرت ایران، جمهوری اسلامی است

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به استقلال ایران و موفقیت های ایران در عرصه های نظامی و فناوری و حمایت ایران از جبهه مقاومت، ریشه عظمت و قدرت کنونی ایران را جمهوری اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوئین میاندشت، آیت الله  سید یوسف طباطبایی نژاد در ششمین  همایش زکات غرب استان اصفهان که  در شهرستان بوئین میاندشت برگزار گردید، گفت: زکات یکی از ارکان اسلام است و در روایتی همراه نماز، روزه، حج و ولایت اهل بیت(ع) از پایه های اسلام هستند و اگر ولایت نباشد، احکام اجرا نمی شود و اسلامی وجود ندارد.


امام جمعه اصفهان دلیل تبلیغ پایین برای پرداخت زکات را به خصوص در پیش از انقلاب اسلامی، هزینه شدن آن برای دستگاه طاغوت ذکر کرد و ادامه داد: قرآن، در بیشتر موارد، نماز را با زکات بیان کرده است و حضرت عیسی هنگام سخن گفتن در گهواره، به زکات اشاره کرده است و بنا به آیات قرآن، نماز، زکات و روزه در همه ادیان وجود داشته است.


وی زکات را سبب تطهیر شخص و رشد  اموال براساس روایات برشمرد و تبیین کرد: هر حرکتی که در راه خدا انجام شود، صدقه است که زکات مستحبی خوانده می شود و خداوند در اموال مؤمنین، بخشی را برای محرومان قرار داده است و قرآن، بخشش امام علی (ع) در رکوع به عنوان زکات ذکر کرده است.


آیت الله طباطبایی نژاد با تشریح شرایط زکات بر گوسفند ونحوه زکات گرفتن امیرالمؤمنین علی(ع) تاکید کرد: پرداخت زکات واجب است ولی اجباری نیست و شخص باید با رغبت خود، آن را پرداخت کند هرچند اگر در زکات سستی شود، مردم آسیب می بینند و پرداخت زکات مستحبی وظیفه مؤمنان است.


امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه کارها در اسلام بر اساس رغبت شخص است و هیچ اجباری وجود ندارد، یادآوری کرد: امام حسین (ع) در شب عاشورا حضور در میدان مبارزه را اختیاری کرد و در طول عمر انقلاب اسلامی مردم به صورت داوطلبانه و اختیاری در صحنه های مختلف به دفاع از کشور پرداختند.


وی مالیات را کمک مردم به دولت برای ساخت زیر ساخت های کشور توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی صاحب عزت است ولی کشورهای عربی این عزت را ندارند زیرا در ماجرای غزه، با وجود اینکه مردم غزه سنی و عرب هستند اما از کشورهای عربی هیچ کمکی دریافت نمی کنند و اجازه استفاده از اسلحه های خود را  علیه اسرائیل ندارند و تنها انبار اسلحه کشور های غربی شدند.


آیت الله طباطبایی نژاد ریشه عظمت و قدرت کنونی ایران، جمهوری اسلامی برشمرد و بیان کرد: ایران تنها کشور مستقل است که به راحتی تصمیم می گیرد، محل های اسرائیلی را در نقطه ای دور دست نشانه برود و هم اکنون ترس آمریکا از فروش سلاح توسط ایران است در حالی که در جنگ هشت ساله نگران خرید اسلحه توسط ایران بودند.


امام جمعه اصفهان با تبیین اینکه فضای انتخابات به دو جبهه تقسیم شده است، گفت: شبکه های ضد انقلاب و اسرائیل مخالف حضور مردم در پای صندوق رای هستند و علما و مراجع خواستار حضور مردم در پای صندوق رای هستند و صحنه انتخابات از نظر اجتماعی به دو گروه حسینی و یزیدی تقسیم شده است، مردم، باید انتخاب کنند در کدام گروه قرار می گیرند.

به گزارش شبستان، رئیس زکات استان اصفهان در این آیین، از جمع آوری ۱۴۶ میلیارد تومان زکات در سطح اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون  و هزینه کرد آن در مواردی مانند مسکن، جهزیه و مایحتاج محرومان و قشر کم برخوردار جامعه خبر داد.

کد خبر 1746144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha