برگزاری جشن محوری ولادت حضرت علی (ع) در سرایان

جشن ولادت حضرت علی (ع) با حضور مردم در هیئات و مساجد در سه نقطه شهری آیسک، سه قلعه و سرایان با ارایه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و استقبال باشکوه مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، مردم شهر سرایان در مراسم محوری ولادت حضرت علی (ع) که در محل هیئت جانثاران حسینی این شهر برگزار شد با برپایی جشن و سرور سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) را گرامی داشتند.


در این مراسم ضمن برپایی جشن و سرور، آئین‌های مولود خوانی در وصف مولای متقیان حضرت علی (ع) نخستین امام شیعیان جهان نیز برپا شد. 


حجت الاسلام نباتی از مدرسین حوزه علمیه سرایان در این آیین ضمن تبریک ایام البیض و ولادت حضرت علی علیه السلام نکاتی پیرامون آداب هدیه دادن در اسلام به مناسبت روز پدر را متذکر شد.


وی با توضیح و تبیین حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد شخصیت حضرت علی (ع) که فرموده «أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ اَلْأُمَّةِ» من‌ و علی پدران این امت هستیم؛ نکاتی پیرامون حقوق والدین و سبک زندگی علوی عنوان کرد.


همچنین مردم بخش های آیسک و سه قلعه نیز امشب و فردا با برپایی آیین های جشن و سرور و مولودی خوانی، ارادت خود را به نخستین امام شیعیان جهان حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) ابراز می کنند.


اقشار مختلف مردم سرایان نیز با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها و بقاع متبرکه محلات مختلف شهرستان در سالروز میلاد مولود کعبه به جشن و شادمانی پرداختند. برپایی موکب در سطح شهر، چراغانی خیابان ها، میادین، پخش نقل و شیرینی، اطعام نیازمندان و برپایی سنت ازدواج از جمله برنامه های گرامیداشت این روز خجسته در سرایان پیش بینی شده که به میمنت این روز فرخنده در نقاط مختلف شهرستان برگزار می شود.

کد خبر 1746158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha