مسئول ستاد اعتکاف استان کرمانشاه:

حضور بیش از هفت هزار معتکف در مساجد استان کرمانشاه

ظرفیت تمامی مساجد مجری طرح اعتکاف در استان کرمانشاه تکمیل شده است.
حضور بیش از هفت هزار معتکف در مساجد استان کرمانشاه

سروری گفت: با توجه به آغاز مراسم معنوی اعتکاف و تمهیدات لازم برای این برنامه بیش از ۷هزار نفر معتکف در مساجد استان حضور یافتند.

 عباس سروری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  با اشاره به آغاز مراسم اعتکاف در استان کرمانشاه، گفت:مراسم اعتکاف امسال از امروز پنج شنبه ۵ بهمن برابر با ۱۳ رجب آغاز شد و تا شنبه ۷ بهمن برابر با ۱۵ رجب ادامه دارد.

مسئول ستاد اعتکاف استان کرمانشاه افزود:معتکفین در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قرار دارند و طبق ثبت نام صورت گرفته۷ هزار معتکف همزمان با ایام البیض در مساجد و مصلاها گرد هم آمدند تا سه روز از ماه مبارک رجب را برای زدودن زنگار از دل اختصاص داده و با خدای خود راز و نیازی عاشقانه کنند.

وی خاطر نشان کرد: امسال استقبال از مراسم اعتکاف بیشتر از سال های قبل بود  و این در حالی است در ابتدا برای پنج هزار نفر برنامه‌ریزی شده بود ولی بیش از هفت هزار نفر در استان در این آیین معنوی شرکت خواهند کرد.

سروری با اشاره به اینکه  امسال مراسم معنوی اعتکاف در ۳۷ مسجد  و در شهر کرمانشاه هشت مسجد پذیرای معتکفین شده‌اند، اظهار کرد:مسجد حاج شهبازخان و مسجدالنبی(ص) برای اعتکاف برادران و مسجد عمادالدوله برای اعتکاف دانش‌آموزان پسر، مراسم معنوی اعتکاف در زندان دیزل‌آباد شهر کرمانشاه نیز برای زندانیان پذیرای معتکفین است.

مسئول ستاد اعتکاف استان کرمانشاه  با بیان اینکه برای حضور خواهران معتکف نیز مسجدی در نظر گرفته شده، افزود:مسجد جامع و مسجد چهارمین شهید محراب شهرک الهیه، مسجد دانشگاه رازی و مسجد آل‌آقا نیز  به ترتیب برای اعتکاف  بانوان، دانشجویان و دانش‌آموزان دختر آماده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: مراسم اعتکاف یا ایام البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری گویند و به باور مسلمانان، ایام البیض ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، دارای فضیلت بسیار است. ۱۳ رجب در سال ۱۴۰۱ با ۱۵ بهمن ماه برابر است.

کد خبر 1746217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha