ضعف تقوای سیاسی یکی‌ از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروزی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون ضعف تقوای سیاسی را یکی‌ از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروزی دانست و گفت: در صورتی‌ که این مهم وجود داشته باشد، جامعه و مردم در سلامت خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» امروز در جشن ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی (ع) که به همت کانون فرهنگی و هنری حجرات برگزار شد، اظهار کرد: امام امیرالمؤمنین (ع) شخصیتی است که هیچ‌کس نه در آن زمان و نه در زمانه ای بعد، نتوانست کمترین خدشه‌ای به شخصیّت والای ایشانو به نمایندگی او از مفاهیم و معارف قرآن وارد کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون به شخصیت والای آن حضرت اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین شخصیّت‌های علمی، معنوی، عرفانی و بزرگان سلوکی و معرفتی ما نسبت به امیرالمؤمنین امام علی (ع) مثل آن پرتو ضعیفی هستند که ته چاه، انسان یک مختصر روشنایی می بیند؛ آن را مقایسه کنید با خورشید.

وی ادامه داد: برای کسانی که خود را شیعه امیرالمومنین حضرت امام علی (ع) می‌دانند، ‌کسب شناخت و معرفت نسبت به شخصیت آن امام معصوم (ع) یک فریضه است و نباید در انجام آن غفلت کنند.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: هر نوع قصور و مسامحه در این امر، ‌زیان‌هایی چون از دست دادن فیض شناخت و آگاهی نسبت به کسی را به همراه دارد که حتی بیگانگان در مقام والای او به شگفتی افتادند و سر به خضوع فرود آوردند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری حجرات شهرستان مارگون با اشاره به شخصیت آن حضرت از شنیدن آنچه پیغمبر (ص) از جبرئیل می‌شنید، یادآور شد: امام علی (ع) نیز می فرماید«من هنگام نزول وحی بر پیامبر، صدای ناله شیطان را می‌شنیدم. به رسول اکرم (ص) عرض کردم: این ناله و فریاد چیست؟ فرمود: این افسوس شیطان است که فهمید دیگر پرستش نمی‌شود، چون جایی که وحدت، نبوت و رسالت حکومت کند، آنجا شیطان عبادت نمی‌شود، ولقد سمعت رنه الشیطان حین نزل الوحی علیه (ص) فقلت: یا رسول‌الله ما هذه الرنه؟ فقال: هذا الشیطان قد ایس من عبادته. آنگاه فرمود: ای علی هر چه را من می‌بینم تو نیز می‌بینی و هر چه را من می‌شنوم، تو نیز می‌شنوی، جز آن که تو پیامبر نیستی،‌ لیکن وزیر من هستی و تو بر پایه خیر استواری: انک تسمع ما اسمع و تری ما اری الا انک لست بنبی و لکنک لوزیر و انک علی خیر».

وی به چهار شایعه اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: بدترین نوع شایعه، اعتقادی است.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به شایعه‌های سیاسی، اجتماعی و اخلاقی، گفت: در این بازار انتخاباتی باید مردم با بصیرت، سلاح تقوا و اخلاق خود به میدان انتخابات بیایند و تحت تاثیر دشمنان قرار نگیرند.

امام جمعه شهرستان مارگون با انتقاد از برخی از بد اخلاقی‌ها در ایام انتخابات، گفت: بد اخلاقی‌ها و بی‌تقوایی های سیاسی علاوه بر اینکه به توسعه و پیشرفت کشور کمک نمی کند، باعث تضعیف ایمان ها می شود و ایمان ها خدشه دار باعث تسلط دشمن می شود .

وی ضعف تقوای سیاسی را یکی‌ از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروزی دانست و افزود: در صورتی‌ که تقوی سیاسی وجود داشته باشد، جامعه و مردم در سلامت هستند.

حجت الاسلام خواجه‌پور با تقدیر از حضور خداپسندانه و باشکوه مردم شهرستان مارگون در کلیه برنامه‌های ملی و مذهبی از جمله نماز جمعه، گفت: مردم شهرستان مارگون مردمی با شخصیت، با فرهنگ، ولایت مدار، ولایت محور و خداجوی هستند که به علت همین عرق دینی آنها حضورشان در برنامه‌های ملی و مذهبی از جمله نماز جمعه و دیگر برنامه‌ها مثال زدنی و قابل تحسین است.

گفتنی است در پایان جشن میلاد امام علی (ع) به قید قرعه ۵۰ جایزه به شرکت کنندگان اهدا شد.

کد خبر 1746222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha