۹۰۰ زندانی غیرعمد اصفهان چشم انتظار گذشت و کمک هستند

مدیر ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان اصفهان گفت: ۹۰۰  نفر از زندانیان جزائم غیرعمد این استان چشم انتظار گذشت شاکیان و کمک مردم برای آزادی هستند.

«اسدالله گرجی زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و اظهارداشت: استان اصفهان به همت سخاوت مردم پیشگام در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بوده و امسال ۷۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از بند آزاد شده اند.

مدیر ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان استان اصفهان افزود:‌ در حال حاضر ۹۰۰ زندانی به دلیل بدهی ناشی از دیه، مهریه و بدهی مالی در زندان های استان اصفهان گرفتار هستند که چشم به امید کمک خیرین و گذشت شاکیان دارند.

وی بدهی این افراد را بالغ بر هزار میلیارد ریال اعلام کرد و اذعان داشت: کمک سریع تر به آزادی آن ها مانع افزایش بدهی خواهد شد و گذشت شاکیان را هم به همراه خواهد داشت.

گرجی زاده با بیان اینکه عزم جدی برای آزادی این افراد وجود دارد، خاطرنشان کرد: گذشت ۵۰ درصدی شاکیان از حقوق خود، کمک مردم و حکم اعسار قضات در این خصوص نقش مهم داشته است.

وی به آورده افراد بدهکار و وام های ستاد دیه اشاره کرد و گفت: این حمایت ها در کنار هم شرایط را برای آزادی زندانیان فراهم کرده است.

مدیر ستاد دیه استان اصفهان به مشارکت و ایفای نقش اجتماعی شرکت های اقتصادی، خاطرنشان کرد: هلدینگ پتروپالایش اصفهان در یک حرکت تاریخی و به یاد ماندنی، ۹۵۰ میلیارد ریال قول مساعد کمک به آزادی زندانیان را با همکاری پرسنل خود اعلام کردند.

وی یادآورشد: چهارشنبه های امام رضایی(ع) با حضور خیرین برای آزادی زندانیان برگزار می شود که این برنامه مقدمه ساز جمع آوری کمک های عمومی شده است.

لزوم قانون مداری برای جلوگیری از گرفتاری در بند

گرجی زاده به دلایل ورود افراد جرائم غیرعمد به زندان اشاره کرد گفت: بی توجهی به قانون، هزینه بدون برنامه ریزی و مهریه های سنگین منجر به گرفتاری آن ها شده است.

وی ادامه داد: گرفتاری در زندان تبعات زیادی برای فرد و خانواده های آن ها دارد که اگر بی توجهی به قانون و آینده نگری کاری کرد، این مشکلات پیش می آید.

کد خبر 1746269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha