بیش از ۲۰ هزار نفر در مساجد گلستان معتکف شدند

حجت الاسلام دیلمی گفت: بیش از ۲۰ هزار گلستانی برای خودسازی و شناخت بهتر خداوند، راز و نیاز با معبود و طلب مغفرت از درگاه احدیت در مساجد شهری و روستایی استان معتکف شدند.

حجت الاسلام رضا دیلمی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: بیش از ۲۰ هزار گلستانی برای خودسازی و شناخت بهتر خداوند، راز و نیاز با معبود و طلب مغفرت از درگاه احدیت در مساجد شهری و روستایی استان معتکف شدند.

قائم مقام و معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: این افراد در بیش از ۲۵۰ مسجد برنامه های ایام اعتکاف خود را به جا می آورند که مقایسه آمار امسال با سال قبل، بیانگر افزایش چشمگیر معتکفین اسیت.

وی به رشد سه برابری دانش آموزان گلستانی حاضر در اعتکاف امسال اشاره کردو آن را نشانه خلوص قلب نسل جوان و نفود هر چه بیشتر معنویت در جامعه و اهتمام همگانی برای حرکت به سمت تحقق تمدن نویت اسلامی دانست.

حجت الاسلام دیلمی ادامه داد: در ایام سه روزه اعتکاف علاوه بر انجام عبادت شخصی و ذکر دعا و نماز، ویژه برنامه های فرهنگی، بصیرتی و معرفتی برای معتکفین برگزار می شود.

وی یکی از دلایل رشد آمار معتکفین امسال گلستان را همت تشکل‌های دینی و انقلابی و قرآنی برای معرفی بهتر اهداف و رویکرد اعتکاف امسال دانست.

قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه با برشمردن برخی ویژگی های اعتکاف، افزود: تحول درونی معتکف، بسترسازی برای خودشناسی و خداشناسی و تمرین زیست جمعی و مومنانه از جمله آثار و نتایج حضور در اعتکاف است.

کد خبر 1746270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha