امام علی علیه السلام «جامع اضداد» بود/نام گذاری‌ها همراه با الگوگیری باشد

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت:برخی افراد می‌گویند امام علی علیه السلام «جامع اضداد» بود، یعنی چیزهایی که ضد هم هستند در امام (ع) وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، ضمن تبریک ۱۳ رجب، میلاد باسعادت امیرالمومنین امام علی علیه السلام، اظهار کرد: این میلاد را به امت اسلامی و همه انسان‌های عالم تبریک می‌گویم و امیدوارم که بتوانیم این شخصیت بزرگ را الگوی خود در زندگی دنیایی قرار دهیم تا به سعادت ابدی نیز برسیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شخصیت امیرالمومنین امام علی علیه السلام یک شخصیت ممتازی در نگاه خداوند متعال و در آموزه‌های دینی ما هم برای ایشان جایگاه خاصی را بیان کرده‌اند.

وی ادامه داد: وجود نازنین امیرالمومنین امام علی علیه السلام نخستین ایمان آورنده به پیامبر (ص) و اسلام بود و این جزء افتخارات امت اسلامی است که از همان ابتدا به پیغمبر (ص)، آئین و مکتبی که پیامبر از طرف خدای متعال آورد، ایمان آوردند و تا لحظه شهادت بر همین ریل و مبنا ماندگار شدند.

حجت الاسلام عبودی افزود: امام علی علیه السلام بهترین یار و یاور پیغمبر(ص)، محرومان، مستضعفان و شخصیتی جامع و کاملی که نه فقط دوستان نسبت به ایشان اظهار ارادت دارند، بلکه دشمنان و مخالفین وی هم در وصف ایشان، کتاب‌های بسیاری نوشتند و اشعاری را سرودند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: «ابن ابی الحدید» یک انسان اهل سنت است ولی شرحی بر نهج البلاغه امیرالمومنین امام علی علیه السلام می‌نویسد که برخی از اهل سنت «ابن ابی الحدید» را به عنوان یک اهل سنت قبول ندارند، زیرا اعتقاد دارند که وی شیعه شده است.

وی یادآور شد: در نقل تاریخی داریم که می‌گویند وقتی معاویه عمروعاص را صدا زد «گفت شنیدم در وصف علی شعر سرودی؟ عمروعاص گفت بله، معاویه گفت دلم می‌خواهد این شعر را بشنوم، امر و عاص اشعار را می‌خواند و می‌گویند معاویه گریه می‌کرد، عمروعاص سوال کرد خلیفه چرا گریه می‌کنی؟ معاویه در جواب گفت این خلافت حق علی است که ما آن را غصب کرده‌ایم!عمروعاص گفت اگر این حق علی است چرا خلافت را به وی نمی‌دهی؟ معاویه گفت خیلی شیرین است و نمی‌توانم این کار را انجام دهم».

حجت الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که امام علی علیه السلام شخصیت بزرگی است که حتی دشمنان ایشان این گونه امام را توصیف می‌کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد  ادامه داد: امام علی علیه السلام شخصیت بزرگی است و در روایتی مشاهده کردم که «امیرالمومنین امام علی علیه السلام خدمت پیامبر(ص) رسید و فرمودند یا رسول الله برای من دعا کن، روایت آمده که پیغمبر (ص) سر به سجده گذاشت و فرمود الهی به حق علی، علی را یاری کن، امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمود یا رسول الله گفتم برای خودم دعا کنید، خدا را به حق خودم قسم دادی! آقا رسول الله فرمودند که در این عالم نگاه کردم و محبوب‌تر از شما زیر آسمان پیش خدا پیدا نکردم، به همین جهت خدا را به حق خودت قسم دادم». و این نشان می‌دهد که شخصیت امام علی علیه السلام جامع، کامل و بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: ولادت امام علی علیه السلام را به نام «روز پدر و مرد» نام گذاری کردند که ضمن تبریک این روز به همه مردان، می‌توان گفت نام گذاری مناسبی صورت گرفته است.

حجت الاسلام عبودی تاکید کرد: چقدر خوب است که این نام گذاری‌ها همراه با الگوگیری باشد و صرف کادو و هدیه نباشد، هرچند که این کار خوب است، ولی باید از بزرگمرد تاریخ جهان انسانیت یعنی امام علی علیه السلام الگو گرفت.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برخی افراد می‌گویند امام علی علیه السلام «جامع اضداد» بود، یعنی چیزهایی که ضد هم هستند در امام علیه السلام وجود داشت،

امام علی علیه السلام از طرفی شجاع و نترس بود که در قلعه خیبر را از جا می‌کند و عمر بن عبدوود را زمین می‌زند ولی همین علی علیه السلام وقتی که به فقیر، یتیم و بی سرپرست می‌رسد، گریه می‌کند و اشک می‌ریزد.

وی افزود: عدالت به اندازه‌ای برای امام علی علیه السلام مهم است که با برادر خود در این زمینه نیز تعارف ندارد و انسان می‌تواند همچنین شخصیتی را برای خود الگو قرار دهد که در زندگی دنیایی و مسائل دینی، معنوی و اخروی الگو باشد.

حجت الاسلام عبودی گفت: نام گذاری روز ولادت امام علی علیه السلام اهدافی نیز دارد و نشان دهنده جایگاه مرد در زندگی است که همسران و فرزندان بدانند و از طرفی ایجاد علقه و عاطفه نیز به وجود می‌آورد و این هدیه دادن نیز کانون خانواده را مستحکم می‌کند.

کد خبر 1746297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha