مشارکت حداکثری در انتخابات جایگاه کشور را مورد توجه دوست و دشمن قرار می‌دهد

امام جمعه کرمان با تاکید بر توجه به شان و جایگاه کشور در دنیا و لزوم پاسداری از استقلال ملی؛ مشارکت حداکثری در انتخابات را مهم خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ اول نمازجمعه(۶ بهمن) در ادامه سلسله مباحث خطبه‌های هفته گذشته پیرامون عوامل کمک‌دهنده در آزمایش‌های الهی؛ در این رابطه توجه و مطالعه سرگذشت پیشینیان را موثر خواند و این مهم را توصیه خداوند به مردم ‌و پیامبران در همه ادیان الهی دانست که در جای جای متون اسلامی این مسئله تکرار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان پیروزی انبیای الهی در برابر دشمنان را مقاومت ایشان دانست و درس‌آموزی از سرنوشت دیگران(چه آنها که به انحراف رفته و چه آنها که در کوران مشکلات و سختی‌ها، مقاومت کردند) و مقایسه آن با خود را توصیه همه مکاتب الهی عنوان کرد و گفت: قصه‌های قرآنی برای هدایت و درس گرفتن است که عبرت گرفتن، مسئله مهمی در تربیت بشر است.

وی با بیان اینکه شرح حال گذشتگان در تربیت آدمی بسیار تأثیرگذار است؛ خاطرنشان کرد: امام علی علیه السلام در جای جای نهج البلاغه، امت را به این امر توجه داده است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه دوم با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب سلام‌الله علیها از آن بانوی بزرگ به عنوان چهره‌ای جریان‌ساز، صبور، بردبار و مبلغ بزرگ حادثه کربلا یاد کرد که در شرایطی که از رسانه‌های  امروز خبری نبود اما موفق شد حادثه کربلا را بدون کم و زیاد کردن به جهان آن روز برساند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان سپس به سالروز تغییر قبله مسلمین از مسجدالاقصی به مسجدالحرام اشاره و آن را تحول بزرگی در تاریخ اسلام قلمداد کرد.

وی با اشاره به سالروز قرارداد ننگین کمپ دیوید؛ اظهار کرد: این قرارداد نشان داد نشستن سر میز مذاکره با رژیم صهیونیستی غیر از ضرر و خسارت چیزی به همراه ندارد کمااینکه سالها از این قرارداد می‌گذرد و امروز وضع غزه را می‌بینیم؛ مصر که پای این قرارداد نشست چه نفعی برای اسلام ‌و کشور خودش داشت؟

امام جمعه کرمان همچنین به ۶ بهمن، سالروز حماسه مردم آمل در دفاع مقابل گروهک‌ها اشاره کرد که حرکت انقلابی مردم این شهر باعث ناامید کردن جریان ضد انقلاب شد.

وی با توجه به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشت امام به ایران اسلامی تصریح کرد: امام(ره) کانون رهبری و امامت خود را در کشوری بنا نهاد که دارای پیشه و ریشه عظیم و بزرگی از جمله غرور ملی است؛ امام با هنرمندی هر چه تمام این را تقویت و بارور و چنان مردم ایران را متوجه این پیشینه کرد که نتیجه آن انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: در تاریخ کره زمین ایران کشوری پهناور و قدرتمند و دارای استقلال تاریخی و سابقه ایستادن مقابل اجانب است که هر گاه اجانب به این کشور آمدند ضربه خوردند و ایران اجازه نداد آنان با خیال راحت در این کشور حکمرانی کنند.

وی درخشش ایران در مقاطع مختلف تاریخ را مورد توجه قرار داد و گفت: در تاریخ ایران مردان بزرگی به صحنه مبارزه آمدند و جان خود را در مبارزه با اجانب از دست دادند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ریشه اسلامی و غیرت دینی در ایران را هم مورد تاکید قرار داد و با این تعبیر که ایران؛ کشور قرآن و قبله است؛ خاطرنشان کرد: قرآن در خانواده‌های ایرانی مقدس است و حرف اول را می زند و مقید به قرآن هستند؛ در تاریخ این کشور مردم رو به کعبه نماز می‌خوانند و ایران علمدار و پرچمدار زنده نگه‌داشتن تاریخ اهل بیت عصمت و طهارت و دلداده ایشان و امیدوار به مهدویت و حضرت مهدی عجل‌الله تعالی و ملت امام حسین و علمدار زنده نگه داشتن محرم و صفر است.

وی ادامه داد: امام با هنرمندی توانست غیرت ملی و دینی کشور را در کنار غرور ملی آن زنده کند و مردم حول محور نورانی امام جمع شدند و انقلابی بزرگ و شکوهمند رقم زدند و تا این سه عنصر در وجود ایران و ایرانی است هیچ قدرتی در دنیای مادی امروز حریف این ملت نیست؛ ملتی که پشت سر رهبری که جانشین معصوم است بایستد از هیچ خطری هراس ندارد و در همه صحنه‌ها پیروز است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: امام توانست این کشور را از حوادث سخت و تلخ عبور بدهد و انقلاب را با محور و سامان دادن انسجام ملی و وحدت اسلامی به پیروزی برساند و این مردم امروز منتظرند تا فرامین رهبری را عملیاتی کنند.

وی در همین رابطه بر توجه به مشارکت جدی در انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: ما تکلیف محور، ایران دوست و علاقه‌مند به کشور خود و به شدت مراقب هستیم تا آسیبی به استقلال کشور وارد نشود لذا حضور پای صندوق رأی تاییدی بر استقلال این کشور است.

امام جمعه کرمان افزود: برای استقلال کشور هزینه‌های بزرگ و فراوان دادیم و در برابر  خون شهدا مسئول هستیم پس مشارکت بالا تکلیف ما است و به شان و جایگاه این کشور در دنیا توجه داریم و می خواهیم این جایگاه مورد توجه دوست و دشمن قرار بگیرد لذا حضور ما پای صندوق رای جدی است و مردم، مشارکت را در بالاترین وجه ممکن آن رقم خواهند زد.

کد خبر 1746317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha