حضرت شاهچراغ(ع) ولی نعمت مردم فارس است

آیت الله دژکام حضرت شاهچراغ(ع) را ولی نعمت مردم فارس دانست و از برگزاری آیین بزرگداشت سالروز شهادت سید السادات الاعظم(ع) در شیراز برگزار خبر داد.

به گزارش گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شهر شیراز گفت: روز دوشنبه هفته پیش رو روز شهادت سیدالسادات الاعاظم احمد بن موسی الکاظم(ع) است که افتخار و ولی نعمت ما شیرازی‌ها و اهل فارس است.

وی افزود: وجود نازنین حضرت شاهچراغ(ع) به دست ظالمان دولت عباسی در شیراز شهید شده و لازم است احترام ویژه داشته باشیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: روز دوشنبه بعدازظهر تا بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مداحان برجسته کشوری آیین بزرگداشت حضرت شاهچراغ برگزار می شود.

به گفته آیت الله دژکام شهر شیراز متعلق به این آقا است و خیلی‌ها تلاش کردند چیز دیگری بشود اما نشده است.بنده آماری را از مسئول ترافیک شیراز می شنیدم که هیچ جای شیراز به اندازه اینجایی که باب الله است شلوغ نیست.در خانه این آقا در خانه خدا است که به روی شیرازی‌ها باز شده است و شلوغترین جایی که مردم در شبانه روز به شیراز می آیند همین جا است.

وی ادامه داد: زوار از جاهای دیگر و مردم شیراز و حتی گردشگران خارجی می آیند که این آقا محور است و شهادت بزرگوار را به صورت ویژه بزرگداشت داشته باشیم و انشاالله بعد از ظهر روز دوشنبه موکب ۱۵ هزار شهید استان فارس به سمت حرم حرکت خواهد کرد.اگر مردم استان فارس ۱۵ هزار شهید دادند و خم به ابرو نیاوردند و مثل کوه ایستادند برای این است که شاگرد مکتب شهادت حضرت احمد بن موسی(ع) هستند.

خطیب نماز جمعه شیراز گفت: ۱۵ هزار شهید استان فارس با پرچم امام رضا(ع) حرکت می کند.پرچم امام رضا(ع) پیش بچه‌های لشکر فجر شما است، پرچمی که بردند و فتح کردند و برگشتند.این را به یاد شهدا حرکت خواهند داد و ما بایستی این ویژگی و روز خاص را در شیراز به صورت ویژه بزرگداشت کنیم.

دژکام بیان کرد: در پایان هفته پنجشنبه روز بازگشت پیروزمندانه بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره) بعد از ۱۵ سال تبعید است.امام پیروزمندانه به وطن بازگشت و ثابت کرد مردم این کشور دلشان در هوای دیانتی که یامر به العدل همیشه می تپد و هیچگاه از آن جدا نیست و آغاز دهه فجر شد و ۲۲ بهمن آن سال پیروزی را در آغوش گرفته‌ایم و از آن روز تاکنون ایرانی و مسلمان هر روز عزتمندتر شده است.نمی‌خواهم بگویم ایران مشکل ندارد و دشمنتان هم مشکل دارد، اسرائیلی‌ها نمی دانند کجا بروند.

وی در پایان گفت: ما می خواهیم مسیر تاریخی دنیا را عوض کنیم و این کار آسان نیست ولی مسیر را به نفع دین و امت اسلامی و به نفع قرآن کریم عوض می کنیم و به استقبال حضرت ولیعصر(ع) می رویم و دهه فجر را گرامی می داریم و در این ایام الله آنچه که در خور بزرگداشت این دهه است به خوبی انجام خواهیم داد.

کد خبر 1746334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha