مردان با الگوگیری از امیرالمومنین، صفات مردانگی را در خود تقویت کند

امام جمعه ارومیه گفت: والدین حقی بزرگ برگردن فرزندان دارند لذا احترام به والدین باید مورد توجه فرزندان قرار گیرد و در این امر مهم کوتاهی نکنند و مردان نیز با الگوگیری از امیرالمومنین، صفات مردانگی را در خود تقویت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: والدین حقی بزرگ برگردن فرزندان دارند لذا احترام به والدین باید مورد توجه فرزندان قرار گیرد و در این امر مهم کوتاهی نکنند و مردان نیز با الگوگیری از امیرالمومنین، صفات مردانگی را در خود تقویت کند.

وی افزود: باید سیره پدر بودن و ‌مردانگی را از زندگانی حضرت‌ علی (ع) آموخت چرا که این حضرت بهترین اسوه و الگو در این خصوص است و از نظر اسلام نیز اندازه مرد به همت و اراده اوست.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ۱۷ رحب مصادف با رحلت حضرت زینب(س) افزود: زندگانی این حضرت پر از شگفتی‌ها و تبیین فرهنگی است که با نگاه به آن می‌توان تاثیر مثبتی در جامعه امروز تزریق کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن دهه فجر انقلاب اسلامی است و امروز شاهد تبلور شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در جامعه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: نباید فراموش کنیم خداوند چگونه ایران را از دست طاغوت و حکومت شاهنشاهی نجات داد و امروز کشور در سایه شعارهای محوری انقلاب، به جایگاه و موفقیتهای بسیاری رسیده است.  
  
وی با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری نیز گفت: دشمن درصدد است انتخابات ایران، کمرنگ برگزار شود، لذا باید همگان در عرصه حضور فعال داشته و توطئه دشمنان مبنی بر عدم حضور در انتخابات را نقش بر آب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به توانمندی سپاه پاسداران در بومی سازی و پرتاب ماهواره ثریا به فضا افزود: خوشبختانه در سایه انقلاب و درخشش جوانان کشور، ایران جزو ۱۰ کشور دنیا در پرتاب ماهواره است و توانسته از نظر علمی به این موفقیت برسند.

کد خبر 1746344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha