افزایش روزافزون علاقه به دین اسلام در اروپا پس از هفتم اکتبر

شرکت کنندگان در همایش شورای مسلمانان اروپا با تاکید بر پایداری ملت فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی و تاثیرگذاری این جنگ بر طیف گسترده‌ای از جامعه اروپا، اعلام کردند: از هفتم اکتبر گذشته، تعداد گرویدن به اسلام افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، همایش شورای مسلمانان اروپا با عنوان «پیامدهای خاورمیانه بر اروپا و نقش مسلمانان اروپا» از روز گذشته(جمعه ششم بهمن ۱۴۰۲) با حضور بیش از ۲۰۰ شخصیت مسلمان و نماینده نهادهای اروپایی در استانبول ترکیه آغاز شد؛ این همایش به تاثیر حملات خونین اسرائیل علیه غزه بر جوامع غربی می پردازد.

عبدالله بن منصور، رئیس شورای مسلمانان اروپا در این همایش گفت: استقبال گرویدن به اسلام و کشف دوباره توسط غربی‌ها در ماه‌های اخیر در نتیجه استواری ملت فلسطین باوجود نسل کشی مستمر اسرائیل یک جهش کیفی داشته است.

منصور در این سخنرانی به تاریخ حضور اسلام در قاره اروپا و توسعه آن در دهه‌های اخیر و تاثیر پیامدهای جنگ اسرائیل در غزه و کشتار اشغالگران در حق ملت فلسطین، اشاره کرد.

از سوی دیگر، سلیم ارگون، معاون رئیس ریاست امور دینی در ترکیه درباره درس‌هایی که جهان اسلام باید از پایداری ساکنان غزه بیاموزد، گفت: پس از هفتم اکتبر، دین اسلام و قرآن کریم به دغدغه مردم در سراسر جهان غرب تبدیل شد، به طوری نسبت استقبال و آشنایی با دین اسلام افزایش یافت.

ارگون با اشاره به آزادی کشور آفریقای جنوبی از رژیم آپارتاید پس از چندین دهه مبارزه، اعلام کرد: رژیم اشغالگر، آخرین رژیم آپارتاید جایگزین در جهان پس از فروپاشی آفریقای جنوبی در اواخر قرن گذشته است.

وی ادامه داد: دو دولت بر اساس آپارتاید در قرن بیستم ایجاد شد؛ اولی آفریقای جنوبی و دومی رژیم اشغالگر اسرائیل در خاورمیانه. ویژگی مشترک بین این دو کشور این است که دولت این حق را می دهد که دیگران را کنترل و سرکوب کند.

ارگون افزود: اولی فروپاشیده و رژیم آن از بین رفته است و امروز می بینیم افرادی از کشور اول (آفریقای جنوبی) دومی را که کشور اشغالگر است، به دادگاه بین المللی لاهه می برند.

در همین حال، «عبدالقادر بن قرینه» رئیس حزب سازندگی در الجزایر و نامزد سابق ریاست جمهوری گفت: فلسطین مسئله اول و محوری برای ملت‌های عرب و اسلامی است. جهان این مسئله را پس از هجوم نظامی بسیاری از کشورهای جهان به چندهزار نفر در نوار غزه درک می کنند.

عصام البشیر، معاون رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان درباره ۵ چالش روبه روی مسلمانان در قاره اروپا گفت: اولین چالش پیش روی مسلمانان در اروپا، «تلاش برای فساد فطرت» است. این چالش خطر بزرگی برای موجودیت بشر است و عنوان آن انحراف از قانون طبیعت برای فاسد کردن آن است.

وی ادامه داد: دومین چالش ایجاد شک در اصول مبتنی بر عقیده اسلام مانند شک در قرآن کریم، سنت پیامبر و روایان وهمه رویکردهایی که مسلمانان در علوم‌شان بر ان توافق داشته اند. سومین چالش، چالش حفظ اصول و همگامی با تغییرات است، اما چهارمین چالش، رشد روزافزون نفرت و اهانت به ادیان و شخصیت‌ها و مقدسات است.

وی گفت: پنجمین و آخرین چالش سقوط شعارهای اخلاقی و انسان دوستانه غرب پس از هفتم اکتبر و دگرگونی در وجدان جهان است.

البشیر بر ضرورت گفتگو برای مقابله با خطر استانداردهای دوگانه و تجزیه ارزش‌ها از طریق مشارکت با افراد وجدان آگاه به منظور ایجاد ائتلاف و سازمان‌ها برای حمایت از مظلومان تاکید کرد.

کد خبر 1746436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha