اجرای ۶۵ عنوان برنامه به همت کمیته هنر و هنرمندان دهه فجر در مازندران

روحی با بیان اینکه ۶۵عنوان برنامه به همت کمیته هنر و هنرمندان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان مازندران برگزار می شود، گفت: هنرمندان این خطه از شمال کشور به یمن ۴۵سالگی انقلاب خلق آثار هنری خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، محمدتقی روحی- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر کمیته هنر و هنرمندان ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری رسانه های استان با رؤسای کمیته های تخصصی ستاد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان اینکه موضوع هنر بسیار اهمیت دارد به گونه ای که دشمنان انقلاب از ابزار هنر برای تضعیف نظام بهره می گیرند، اظهار کرد: باید از ابزار رسانه در راستای همگرایی و مشارکت و حضور آحاد مردم در عرصه های مختلف نظام بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه هنر تاثیرگذارترین رسانه برای انتقال پیام است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های عمومی دستگاه‌ها برای پررنگ کردن جلوه‌های هنری برنامه‌های دهه فجر در دستور کار قرار دارد.

روحی از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۲تا ۲۲بهمن ماه جاری در استان خبر داد و افزود: در سینما سپهر ساری میزبان عوامل و دست اندرکاران فیلم ها به تناسب اکران فیلم ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۲۲فیلم در بخش سودای سیمرغ به جشنواره فیلم فجر راه یافتند، گفت: بهترین های سینمای ایران در دهه فجر امسال روی صحنه می روند.

روحی به برگزاری جشنواره ملی موسیقی فجر از ۲۴-۲۷بهمن در شهرستان آمل اشاره کرد و ادامه داد: برای اولین بار همه ی گرایشات موسیقایی استان مازندران در این جشنواره گردهم خواهند آمد.

وی به پیوست جشنواره سرود به جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و یادآورشد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۰-۲۱بهمن در ایزد شهر نور به میزبانی مجموعه گالری دی دی با حضور هنرمندان مازندران برگزار می شود.

روحی با بیان اینکه نمایشگاه جشنواره مدو لباس فجر نیز ۲۴-۳۰بهمن در مازندران برگزار می شود، گفت: خانم شجاعی از استان در دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر به عنوان برگزیده بهترین طرح لباس تراز اجتماعی بانوان موفق به دریافت طاووس بلورین شد.

وی با بیان اینکه ۶۵عنوان برنامه به همت کمیته هنر و هنرمندان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان برگزار می شود از برپایی ایستگاه های نقاشی ویژه دهه فجر در روز راهپیمایی ۲۲بهمن خبر داد و اذعان کرد: تلاش داریم هنرمندان به صورت زنده در مسیر راهپیمایی ۲۲بهمن به یمن ۴۵سالگی انقلاب در رشته نقاشی تولید اثر داشته باشند.

روحی از برگزاری جشنواره عکس ویژه راهپیمایی ۲۲بهمن به همت سازمان بسیج هنرمندان خبر داد و یادآورشد: شب شعر ویژه دهه فجر را نیز خواهیم داشت.

وی از برپایی بازارچه های صنایع دستی مازندران در سطح استان به ویژه بوستان دامادی ساری (پارک آفتاب) خبر داد و گفت: خلق آثار زنده را نیز در این بازارچه ها خواهیم داشت.  

روحی به افتتاح تالار مرکزی ساری در سه دوره اشاره کرد و خاطرنشان شد: تنها سالن استاندار که بتواند میزبان اتفاقات ملی در حوزه فرهنگ و هنر باشد همین تالارمرکزی ساری است که امیدوارم صدا و تجهیزات این تالار به زودی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 1746455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha