تأیید صلاحیت ۶ نفر از داوطلبان مجلس خبرگان در استان کرمان

جلالی با اشاره به اینکه از ۱۴ نفر داوطلب ثبت نامی برای انتخابات مجلس خبرگان در استان کرمان، ۶ نفر تأیید صلاحیت شدند؛ زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی این داوطلبان را ۲۵ بهمن ماه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی، بعد از ظهر شنبه(۷ بهمن) در نشست خبری آخرین اخبار مربوط به سیدگی به وضعیت داوطلبان نمایندگی مجلس مجلس خبرگان رهبری در استان گفت: نتیجه رسیدگی به صلاحیت‌ها چهارم و پنجم بهمن ماه از طریق سامانه پیامکی به داوطلبان اعلام شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان افزود: از ۱۴ نفر داوطلب ثبت نامی برای انتخابات مجلس خبرگان در استان کرمان، ۶ نفر تأیید صلاحیت شدند، ۶ نفر انصرافی و دو نفر هم رد صلاحیت داریم.

وی فرصت اعتراض داوطلبان ردصلاحیت شده را تا هشتم بهمن ماه جاری اعلام و بیان کرد: شورای نگهبان به مدت ۱۰ روز تا ۱۸ بهمن ماه به اعتراضات رسیدگی و نتیجه را به وزارت کشور اعلام می کند.

جلالی افزود: داوطلبان صلاحیت شده از ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند فرصت تبلیغات انتخاباتی دارند و کسانی که قصد انصراف دارند حتماً باید ۷۲ ساعت قبل از آغاز رأی گیری اعلام کنند.

وی درباره آخرین آمار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا امروز ۳۶۴  نفر در کل استان از ۶۴۵ داوطلب ثبت نامی، تأیید صلاحیت شدند که حدود ۶۲ درصد از کل ثبت نام نهایی است.

جلالی با اشاره به اینکه بیشترین تأییدیه در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار و کمترین آن مربوط به حوزه سیرجان و بردسیر است؛ افزود: در حوزه انتخابیه کرمان و راور تأیید نظارتی ۹۳ نفر، عدم تأیید ۵۱ نفر و عدم احراز ۹ نفر و عدم شرایط ثبت نام ۱۷ نفر است و ۱۳ نفر هم اعتراض نکردند.

وی ادامه داد: ۱۹ بهمن ماه هیئت بررسی تبلیغات استان مکانیزم تسهیلات، امکانات و عددی که قرار است برای تبلیغات از آن استفاده کنند، اعلام می‌شود و از طریق فرمانداری ها به داوطلبین اعلام می شود.

جلالی با اشاره به راه‌اندازی ۹ شبکه تبلیغات انتخاباتی در صدا و سیمای مرکز استان کرمان؛ گفت: کار بزرگی صورت گرفته و ان شاءالله از این بستر برای عدالت تبلیغاتی در قانون جدید استفاده شود ضمن اینکه کانال تلویبیون در اختیار داوطلبین انتخابات قرار می‌گیرد.

وی زمان شروع تبلیغات داوطلبین مجلس شورای اسلامی را سوم اسفند ماه و داوطلبین مجلس خبرگان را ۲۵ بهمن ماه اعلام و اظهار کرد: سامانه ۱۱۷ وزارت کشور برای بیان هرگونه انتقاد، ابهام، پیشنهاد و نکته ناظر به فضای برگزاری انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: تنور انتخابات در حال داغ شدن است و از همه سلایق سیاسی در حوزه‌های انتخابیه در رقابت حضور دارند و ان شاءالله انتخابات پرشوری خواهیم داشت.

وی با افزودن این مطلب که کرمانی‌ها نشان داده‌اند در همه دوره‌های انتخاباتی پای کار هستند؛ تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های ولایتمداری، درخواست رهبری در مشارکت حداکثری است که ان شاءالله کرمانی ها بار دیگر برگ زرینی با حضور پای صندوق های رأی در ۱۱ اسفند خواهند داشت.

جلالی با تأکید چند باره بر آمادگی استان برای برگزاری انتخابات؛ به برگزاری سه مانور انتخاباتی و بررسی فرآیند اخذ رأی و رصد خطاهای احتمالی اشاره و بیان کرد: ستاد انتخابات استان آمادگی کامل را برای برگزاری در چهار راهبرد مشاکرت، سلامت، امنیت، رقابت دارد.

وی در پایان اذعان کرد: فضای انتخابات در این دوره متفاوت است و مردم ایران و استان شهید سلیمانی ان شاءالله جواب دندان شکنی به دشمنان خواهند داد.

کد خبر 1746503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha