رشد بیش از ۲۴۰ درصدی تعداد معتکفین در نکا 

حجت الاسلام فعالی از رشد بیش از ۲۴۰ درصدی تعداد معتکفین در شهرستان نکا خبر داد و گفت: اعتکاف امسال در نکا با ۶۶۸ معتکف در ۲۱ مسجد به همت بیش از ۱۱۰ خادم برگزار شد.

حجت‌الاسلام  حسینعلی فعالی- رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: اعتکاف امسال با حضور با شکوه معتکفان در  ۲۱ مسجد شهرستان نکا  با شکوه خاص برگزار شد.
وی افزود: مساجد جامع، سجادیه، سعادت مهرآباد، صاحب الزمان (عج)، مسجدالنبی(ص) ترک محله،  امام جعفر صادق (ع) کوی مهرگان، زینبیه، امام رضا (ع)، امام هادی علیه السلام مسکن مهر واقع در شهرک شهید سلیمانی و مسجد ابوالفضل(ع) کوی نیایش از جمله مساجد شهری برگزار کننده اعتکاف بودند.
به گفته رییس تبلیغات اسلامی نکا، در روستاهای نکا هم مساجد روستاهای نوذرآباد، خورشید، اطرب، بهزادکلا، میانگاله، نودهک، گل خیل، زرندین سفلی، کل، کمیشان، گلبستان و نیمچاه  میزبان معتکفان بودند.
حجت الاسلام فعالی از رشد بیش از ۲۴۰ درصدی تعداد معتکفین در شهرستان نکا خبر داد و گفت: اعتکاف امسال در نکا با ۶۶۸ معتکف در ۲۱ مسجد به همت بیش از ۱۱۰ خادم برگزار شد.
وی افزود: از این تعداد  معتکفان، ۴۹۴ نفر خواهر و ۱۷۴ نفر برادر بوده و به عبارتی ۷۴ درصد از معتکفان را خواهران و ۲۶ درصد را برادران تشکیل دادند.
این مسوول خاطر نشان کرد: در شهر نکا مساجد جامع و سعادت با ۷۲ و ۷۱ معتکف و همچنین در روستا مسجد نوذر آباد با ۵۳ معتکف، میزبانی بیشترین تعداد معتکف را عهده دار  بودند.
حجت الاسلام فعالی در مورد حضور دانش آموزان در اعتکاف یادآور شد: اعتکاف دانش آموزی در ۳ مسجد برگزار و در مجموع دانش آموزان با حضور حدود ۵۰ درصدی در اعتکاف ۱۴۰۲ بیشترین حضور را در بین اقشار مختلف به خودشان اختصاص دادند.
وی گفت: اعزام مبلغ و مبلغه، برگزاری نماز جماعت در سه وعده، آموزش احکام، حلقه های معرفتی، قرائت قرآن، زیارات و ادعیه، از برنامه های فرهنگی و آموزشی این مراسم معنوی بود.
رییس اداره‌ تبلیغات اسلامی نکا گفت: در  اجرای برنامه های فرهنگی و اجرای آن طوری برنامه‌ریزی انجام  شد که خلوت معتکفتن تحت الشعاع قرار نگیرد.

کد خبر 1746623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha