عطر افشانی بیش از ۲۰ هزار گلزار شهدا در ایام دهه فجر

متین پور با اشاره به عطرافشانی بیش از ۲۰ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور در ایام دهه فجر گفت: این مراسم به صورت نمادین در گلزار ملی بهشت زهرا تهران و در استان ها نیز در گلزار شهدای کرمان، در گلزار شهدای روستایی، گلزار شهیدآباد بهشهر استان مازندران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، مهدی متین پور، دبیر کمیته شهدا و ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر در مورد برنامه های این کمیته در دهه فجر گفت: برنامه های این کمیته مانند سال های گذشته به صورت یک آیین ملی در جمهوری اسلامی برگزار می شود که با توجه به منویات رهبر انقلاب مبنی بر زنده نگاه داشتن یاد شهدا است.

متین پور با اشاره به عطرافشانی بیش از ۲۰ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور در ایام دهه فجر گفت: این مراسم به صورت نمادین در گلزار ملی بهشت زهرای تهران برگزار می شود و در استان ها نیز در گلزار شهدای کرمان، در گلزار شهدای روستایی، گلزار شهیدآباد بهشهر استان مازندران و در گلزار شهدای اهل تسنن در شهرستان درمیان خراسان جنوبی و همچنین گلزار شهدای ادیان توحیدی در آرامستان شهدای ارامنه در تهران برگزار می شود.

مراسم چهلمین روز شهدای کرمان در ۲۳ بهمن

وی با اشاره به تبلیغات محیطی با عکس شهدا در سطح شهرها خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی با محوریت شهدای غزه و کرمان در سطح شهرها انجام می شود و امسال مراسم ویژه ای در گلزار شهدای کرمان به همین منظور برگزار می شود و بعد از ایام الله دهه فجر در۲۳  بهمن ماه چهلمین روز شهدای حادثه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی با همراهی تشکل های مردمی در این گلزار و در سراسر کشور برگزار می شود که برنامه محلی با محوریت گلزار شهدای کرمان است.

وی گفت: برنامه یادآور فجرآفرینان از دیگر برنامه های این کمیته در سراسر کشور است که برای بزرگداشت شهدای انقلاب با همکاری دستگاه ها و تشکل های مردمی برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست های مختلف تبیینی در معرفی شهدا گفت: از جمله اعضای کمیته ایثارگران قوه قضاییه و جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش هستند که در این زمینه برنامه های مختلف هنری و فرهنگی برگزار می کنند که جشنواره سرود نغمه عشق آموزش و پرورش با موضوع شهدای انقلاب از جمله این برنامه ها است.

متین پور اظهار داشت: المان های شهدا در ایام دهه فجر در شهرهای مختلف جانمایی می شود و در این زمینه از راویان مختلف برای توصیف ابعاد مختلف شخصیتی شهدا بهره می بریم. همچنین از ظرفیت کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب در تمام دستگاه ها به عنوان راویان انقلاب اسلامی که ظلم ستمشاهی را تحمل کرده اند در ایام دهه فجر  استفاده می کنیم.

حضور ۵ فیلم با موضوع شهدا در جشنواره فجر

وی گفت: در حوزه اقدامات ترویجی بنیاد شهید در حوزه ایثارگری پنج فیلم سینمایی به همراه سرود در جشنواره فجر شرکت می کنند. همچنین نمایشنامه های مختلف، تولیدات حوزه موسیقی و سرود و پیش کنگره شعر ایثار در دهه فجر برگزار می شود و مجلات ویژه یاران شاهد کودک نیز تولید شده و آماده توزیع است.

متین پور از برگزاری مسابقه فوتسال جانبازان در دهه فجر خبر داد و گفت: مسابقات ورزشی محلی برای خانواده های شهدا و ایثارگران، اردوهای یک روزه برای خانواده های شهدا در کل استان ها و همچنین افتتاح اولین کتابخانه هتلی کشور به همت سازمان فرهنگ کوثر با معرفی کتب ایثار و شهادت در بیستم بهمن ماه در مشهد مقدس است. افتتاح بخش گردشگری سلامت، برنامه بازدید از موزه عبرت به صورت اردویی، افتتاح مرکز توانبخشی در کرمان، افتتاح سامانه ارایه خدمات گردشگری خانواده شهدا از دیگر برنامه های این کمیته در دهه فجر است.

آزادسازی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد در دهه فجر

وی از برگزاری برنامه های تجدید میثاق با آرمان های امام در حرم مطهر خبر داد و گفت: با همکاری معاونت حقوقی و همراهی ایثارگران شاهد آزادسازی ۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در ایام دهه فجر هستیم.

وی در مورد برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید تصریح کرد: این برنامه توسط ستاد کنگره شهدا برگزار می شود که بنیاد شهید نیز یکی از اعضای این ستاد است اما دبیری این ستاد بر عهده سپاه پاسداران است.

کد خبر 1746688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha