جشن «ماه میراث اسلامی» در کتابخانه عمومی «پارسیپنی» آمریکا برگزار شد

مراسم بزرگداشت «ماه میراث اسلامی» در کتابخانه عمومی شهر «پارسیپنی» واقع در ایالت «نیوجرسی» آمریکا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tapinto»، مراسم بزرگداشت «ماه میراث اسلامی» در کتابخانه عمومی شهر «پارسیپنی» واقع در ایالت «نیوجرسی» آمریکا برگزار شد.

مرکز جامعه فرهنگ اسلامی و گروه مسلمانان کارآمد، برگزارکنندگان جشن ماه میراث مسلمانان در کتابخانه «پارسیپنی» بودند.

جشن ماه میراث اسلامی در روز ۲۷ ژانویه (شنبه ۷ بهمن) با حضور افراد از اقشار مختلف شامل مقامات شورای شهر، رهبران مسلمان و همچنین کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم که هم مسلمانان و غیرمسلمانان حضور داشتند، جلسه پرسش و پاسخ درباره اسلام و مسلمانان برگزار شد و افراد حاضر این امکان را داشتند تا در مورد همه ابهاماتی که در ذهنشان درباره دستورات، ارزش‌ها و سنت‌های اسلامی وجود دارد، سوال کنند.

این مراسم همچنین شامل یک نمایشگاه خوشنویسی و صنایع دستی برای معرفی هنر اسلامی به غیرمسلمانان بود.

همچنین کتاب‌هایی درباره سنت‌های اسلامی، حجاب و مساجد در اختیار شرکت‌کنندگان این مراسم قرار گرفت تا به ویژه کودکان و نوجوانان بتوانند از آنها برای آشنایی بیشتر با اسلام استفاده کنند.

بسیاری از شهرها در ایالت نیوجرسی آمریکا، ماه ژانویه را ماه میراث اسلامی اعلام کردند.

این در حالی است که ایالت نیوجرسی یکی از بالاترین درصد ساکنان مسلمان در آمریکا را داراست و مراکز متعدد اجتماعی اسلامی از جمله مساجد مشغول خدمت رسانی به همه اعضای جامعه  فارغ از هر پیشینه‌ای که دارند، هستند.

دست اندرکاران برگزاری مراسم ماه میراث اسلامی در شهر «پارسیپنی» کردند که مراسم مشابهی تا پایان ماه ژانویه در شهرهای مختلف ایالت نیوجرسی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1746722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha