خانواده مهد تربیت و تعلیم انسان هاست

استاد دانشگاه ومربی آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان خانواده را مهد تربیت و تعلیم انسان ها خواند و گفت: مساله امربه معروف و نهی از منکر باید در کانون خانواده ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حیدری در نشست علمی، نخبگانی امربه معروف و نهی از منکر اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین مقدس اسلام است و این دو فریضه الهی علت بقای دین و نقش بنیادین در امنیت اخلاقی و معنوی جامعه اسلامی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر جامعه ای از نهاد ها و ارگان های مختلف تشکیل شده است و خانواده مهمترین نهاد جامعه است، افزود: مساله امربه معروف و نهی از منکر باید در کانون خانواده ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حیدری کانون خانواده را محل تعلیم و تربیت خواند و عنوان کرد: توجه به فریضه واجب امربه معروف و نهی از منکر در کانون خانواده سبب می شود که  افراد مسئولیت پذیر و مومن پرورش یابند.

وی با بیان اینکه عدم توجه به امربه معروف و نهی از منکر کم رنگ شدن اعتقادات، بی اخلاقی و بی مسئولیتی را در پی دارد، گفت: توجه به این فرضتین واجب در کانون خانواده سبب تبیین ارزش ها و احکام اسلامی و استحکام و پایداری خانواده و جامعه می شود.

حیدری با بیان اینکه خانواده مهد تربیت و تعلیم انسان هاست، گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان وظیفه الهی و انسانی در خانواده ها باید صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در خانواده باید با حکمت و مدارا انجام شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در خانواده موجب استحکام، اتحاد، محبت و سعادت می شود.

حیدری با بیان اینکه روش امر به معروف و نهی از منکر در کودکان نیازمند آگاهی از احساسات آنان است، عنوان کرد: در دوران نوجوانی نیز چون سن بسیار حساسی است والدین باید نسبت به روش های موثر امر و نهی آگاهی و شناخت داشته باشند.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جوانان نیز از حساسیت بالایی برخوردار بوده و باید با رفتار به آنها آموخت که چه رفتاری درست و چه رفتاری اشتباه است.

کد خبر 1746744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha