شبانه‌روزی شدن مرز ماهیرود پیگیری می‌شود

قناعت گفت: شبانه‌روزی شدن مرز ماهیرود به منظور تقویت صادرات و مبادلات تجاری با کشور افغانستان و همچنین واگذاری مدیریت تعهدات ارزی به استان در دست پیگیری است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت شامگاه یکشنبه (۸ بهمن) در آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان اظهار کرد: تمام کشورهای دنیا می‌دانند آنچه می‌تواند اقتصاد را پویا و رفاه را برای جامعه رقم بزند توسعه صادرات غیرنفتی است.

وی ادامه داد: اینکه فقط خود را متوقف به صادرات نفتی کنیم درست نیست، صادرات غیرنفتی و ارزآوری باعث پویایی و رونق می‌شود موضوعی که برخی استان‌های کشور به این سمت حرکت کردند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضعف خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت‌ها و نگاه‌های بسته برای جذب سرمایه‌گذار، گفت: در حالی که زیرساخت‌هایی مانند برق، آب، جاده و راه‌آهن و ... در برخی استان‌ها دیگر فراهم است و با نگاه‌های باز برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنند.

قناعت افزود: تأمین آب و برق صنایع از جمله دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در استان خراسان جنوبی است که باید زیرساخت‌ها در این رابطه مهیا شود.

وی متذکر شد: در گذشته تلاش و کار تیمی کردن در بعضی استان‌ها دیگر بیشتر از خراسان جنوبی بوده و پیشرفت کردند لذا اکنون فاصله استان خراسان جنوبی با استان‌های بالایی خیلی زیاد است.

استاندار در ادامه یادآور شد: از ابتدای انقلاب تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم در استان دو پست ۴۰۰ کیلوولت برق در استان احداث شده اما در طول دو سال گذشته عملیات اجرایی احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در نهبندان آغاز شده و پیشرفت بیش از ۳۰ درصد دارد.

قناعت خاطر نشان کرد: همچنین یک پست برق ۴۰۰ کیلوولت دیگر هم در آینده نزدیک در غرب استان کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی بیان کرد: آمار و ارقام نشان‌دهنده رشد صادرات و ترانزیت کالا در خراسان جنوبی است اما نباید خودشیفته بود بلکه باید نقاط ضعف را رفع کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نباید بنشینیم تا دیگران مشکلات ما را حل کنند بلکه باید رفت و با پیگیری‌های متعدد از مسئولان کشوری مشکلات را رفع کرد، گفت: قرار است این جمع و مدیران استان توسعه اقتصادی و اشتغال را رقم بزنند لذا مسئولان استان باید وارد میدان و کار شود.

قناعت با بیان اینکه باید نگاه‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری در استان عوض شود، ادامه داد: تا حدی نگاه‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب سرمایه‌گذار نسبت به قبل تغییر کرده و تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی صورت گرفته، اما نسبت به استان‌های پیشرفته هنوز عقب هستیم.

وی تأکید کرد: باید از فرصت‌ها و فضای تعاملی خوبی که در دولت سیزدهم و مجلس فراهم شده، در استان بیشترین استفاده را ببریم.

استاندار با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تأمین زیرساخت‌های استان، گفت: یکی از این اقدامات آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد است که تنها در حوزه زیرساختی ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که ۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه استان خراسان جنوبی است.

قناعت به طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: انتقال آب دریای عمان به استان با ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در دستور کار است و انشعابات آن در خراسان جنوبی ۲۷۰ کیلومتر طول دارد که برای آن ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته وی، شبانه‌روزی شدن مرز ماهیرود به منظور تقویت صادرات و مبادلات تجاری با کشور افغانستان و همچنین واگذاری مدیریت تعهدات ارزی به استان نیز در دست پیگیری است‌.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بخشی از مشکلات و دغدغه‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان، بیان کرد: فعالان اقتصادی هر نوع دغدغه‌ای دارند که نیاز به مکاتبه ما دارد از آنها حمایت می‌کنیم.

قناعت در ادامه خاطر نشان کرد: سال گذشته تعداد ۱۹۹ واحد و امسال تا پایان شهریور ۲۰۵ واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی راکد یا نیمه راکد در سطح استان فعال شده است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو، از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان خواستار تلاش برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۱۰ نفر صادرکننده برگزیده و ۹ خادم صادراتی استان با حضور مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و استاندار خراسان جنوبی تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 1746778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha