کشف پرونده برداشت غیرمجاز ۵۰۰ میلیون ریالی از حساب شهروند گرگانی

سرهنگ تجری از کشف پرونده برداشت غیر مجاز ۵۰۰ میلیون ریالی از حساب شهروند گرگانی از طریق بدافزار همراه بانک خبر داد و گفت: کاربران فضای مجازی می‌بایست به لینک‌ها و فایل‌های ناشناس اعتماد نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از پلیس فتا گلستان، سرهنگ دوم سعید تجری گفت: اخیراً شهروندی با مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت که از حساب بانکی وی برداشت غیرمجاز صورت گرفته است و خواهان پیگیری موضوع شد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان افزود: این شهروند در اظهاراتش گفت که پس از اقدام برای دانلود همراه بانک این اتفاق برایش افتاده که درنتیجه آن ۴۵۰میلیون ریال به‌حساب وی واریز و سپس ۵۰۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بررسی فنی توسط کارشناسان پلیس فتا نشان داد که نصب بدافزار از طریق ارسال لینک‌های جعلی و فایل‌های آلوده  منجر به سرقت اطلاعات و در ادامه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی شده است.

تجری یادآور شد: در نتیجه سرقت اطلاعات این شهروند، دسترسی غیرمجاز به‌حساب وی و همراه بانکش صورت گرفته و مبالغی از حساب بانکی سایر افراد سرقت و به‌حساب وی واریزشده است.

وی ادامه داد: در این پرونده با  اقدام سریع پلیس فتا و اطلاع دادن به‌موقع شاکی منجر به مسدودی حساب مقصد و عودت وجه به‌حساب شکات شد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان یادآور شد: شهروندان عزیز مراقبت کنند و وارد لینک‌های ناشناخته و غیرمجاز نشوند و فریب تبلیغات دروغین و وسوسه‌برانگیز را نخورند.

وی از شهروندان خواست: برای دریافت اطلاعات بیشتر، ارتقاء دانش و سواد سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  مراجعه و برای دریافت مشاوره و ارائه گزارش نیز می‌توانند با  شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.

کد خبر 1746819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha