طنین نغمه‌های انقلاب در کانون دوستان آسمانی بلند می‌شود/ رقابت ۴۰ گروه سرود

اگر در این ایام سری به مسجد امام حسین علیه السلام زده باشید با صحنه جالبی مواجه می شوید در گوشه گوشه مسجد حلقه هایی از کودکان و نوجوانان مسجدی تشکیل شده و مشغول تمرین سرود هستند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان: کانون فرهنگی هنری دوستان آسمانی از کانون های فعال کشور است که در شهرستان جهرم و در مسجد امام حسین علیه السلام قرار گرفته است.

ویژگی منحصر به فرد این کانون حضور پرشور کودکان و نوجوانان مسجدی از نقاط مختلف این شهر است به نحوی که به گفته مدیر این کانون بیش از یک هزار و ۵۰۰ کودک، نوجوان و جوان به عضویت کانون و پایگاه بسیج این مسجد در آمده و به میانگین هر شب بیش از ۵۰۰ کودک و نوجوان در نماز جماعت این مسجد حضور پیدا می کنند.

اگرچه در این گزارش قصد نداریم از فعالیت های مختلف کانون بگوییم اما لازم است بدانید بچه مسجدی های مسجد امام حسین جهرم ۱۰ دوره متوالی به عنوان پایگاه برتر بسیج کشور برگزیده شده و بارها نیز بچه های این مسجد در جشنواره ها و مسابقات مختلف قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی حائز رتبه های برتر کشوری شده اند.

طنین نغمه‌های انقلاب در کانون دوستان آسمانی بلند می‌شود/ رقابت ۴۰ گروه سرود

آنچه بهانه گزارش ما شده برگزاری جشنواره سرودی است که هر سال توسط این کانون در دهه فجر برگزار می شود. امسال نیز قرار است در دهه فجر انقلاب اسلامی بچه های مسجد امام حسین علیه السلام جهرم میزبان هفتمین جشنواره سرود فجر بچه های مسجد باشند.

 قرار است در دهه فجر امسال بیش از ۴۰ گروه سرود بچه های مسجد به رقابت بپردازند.

گروه های سرودی که اکثرا بچه های مسجد امام حسین علیه السلام آن را تشکیل می دهند و امسال نیز قرار است گروه های سرود دیگری از مدارس و مساجد سطح شهر جهرم نیز در این جشنواره شرکت کنند.

از یکی دوماه پیش از برگزاری این جشنواره سرود بچه های مسجد در تکاپو هستند تا این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

هر کدام از بچه ها وظایفی را بر عهده دارند و ما بقی نیز در قالب گروه های سرود مشغول به تمرین هستند.

اگر در این ایام سری به مسجد امام حسین علیه السلام زده باشید با صحنه جالبی مواجه می شوید در گوشه گوشه مسجد حلقه هایی از کودکان و نوجوانان مسجدی تشکیل شده و مشغول تمرین سرود هستند.

جدیت بچه ها در تمرین سرود نیز خود گویای یک رقابت تنگاتنگ و نفس گیر است که حدود هزار کودک و نوجوان مسجدی را درگیر خود می کند.

رقابت ۹۰۰ نفری بچه مسجدی‌های جهرم در جشنواره سرود فجر

رقابت ۴۰ گروه سرود

«۴۰ گروه سرود طی پنج شب، در هفتمین جشنواره سرود فجر کانون فرهنگی هنری دوستان آسمانی، که به صورت شهرستانی برگزار خواهد شد، به رقابت خواهند پرداخت.» این مطلب را مدیر کانون فرهنگی هنری دوستان آسمانی می گوید و عنوان می کند: این رویداد همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و جشن های اعیاد شعبانیه برگزار می شود.

حدود ۹۰۰ نفر از بچه های مسجد در قالب ۱۵ گروه سرود و ۲۵ گروه سرود نیز از کانون ها، پایگاه های مقاومت بسیج و مدارس شهرستان جهرم در هفتمین جشنواره سرود مسجد امام حسین(ع) به رقابت می پردازند.

 مسعود گواهیان با اشاره به حضور پرشور بچه مسجدی های کانون دوستان آسمانی در این جشنواره سرود، می گوید: حدود ۹۰۰ نفر از بچه های مسجد در قالب ۱۵ گروه سرود و ۲۵ گروه سرود نیز از کانون ها، پایگاه های مقاومت بسیج و مدارس شهرستان جهرم در هفتمین جشنواره سرود مسجد امام حسین(ع) به رقابت می پردازند.

امسال علاوه بر پسران مسجدی، دختران نیز به این جشنواره افزوده شده اند؛ که این امر به رقابت و جذابیت سرودها در کیفیت برگزاری این برنامه تاثیرگذار است.

گوهیان می گوید: از جذابیت‌ها و نوآوری های امسال این جشنواره، اجرای گروه های سرود دختران مسجدی و دانش آموزان دختر با رعایت قوانین و ضوابط شرعی است که برای اولین بار در سطح شهرستان اجرا می شود.

رقابت ۹۰۰ نفری بچه مسجدی‌های جهرم در جشنواره سرود فجر

در ۶ دوره برگزاری این جشنواره، رقابت تنها ویژه بچه مسجدی های کانون دوستان آسمانی بوده است اما جشنواره امسال متفاوت تر از سال های گذشته و با همکاری ارگان ها و نهادهای سطح شهرستان انجام می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری دوستان آسمانی ضمن تشکر از همکاری ناحیه مقاومت بسیج، اداره آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر جهرم در برگزاری این رویداد فرهنگی هنری، از جذابیت‌های جشنواره سرود امسال را شهرستانی برگزار شدن آن به میزبانی مسجد امام حسین(ع) می داند که می تواند مخاطبین بسیاری را همزمان با جشن های اعیاد شعبانیه، جذب مسجد کند.

سرود بهانه جذب نونهالان به مسجد

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب نونهالان و نوجوانان به مسجد عنوان می کند و می افزاید: برنامه های فرهنگی باید با کیفیت و جذابیت بالایی برگزار شود تا در عرصه جنگ نرم فرهنگی بتوان بر توطئه های دشمنان فائق آمد.

برنامه های فرهنگی باید با کیفیت و جذابیت بالایی برگزار شود تا در عرصه جنگ نرم فرهنگی بتوان بر توطئه های دشمنان فائق آمد.

تنوع در سرودهای این جشنواره، به جذابیت آن افزوده است به نحوی که گواهیان به آن تاکید کرده و گفته این سرودها با مضامین انقلابی، اعتقادی و ... تولید و اجرا می شود.

علاوه بر گروه برگزیده، بخش های دیگری نیز مد نظر داروان این جشنواره سرود است که با انتخاب آنها، ضمن تقدیر جوایزی نیز اهدا می شود.

آنگونه که مدیر کانون فرهنگی هنری دوستان آسمانی گفته شاخصه های انتخاب بهترین اجراها، تکخوانی برتر، جمع خوانی برتر، ابتکار برتر، استفاده از لباس و طرح های برتر و ... است.

مسجد امام حسین(ع) با قدمتی بیش از ۴۰۰ سال در محله کوشکک شهرستان جهرم واقع شده است.

کد خبر 1746829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha