عملکرد طرح امین در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی قابل دفاع است

حجت الاسلام اسماعیل زاده از تاسیس مرکز مشاوره اسلامی در استان مازندران خبر داد و گفت: یکی از طرح های موفق در حوزه تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش طرح امین است که با همت۸۵۰ طلبه روز به روز بهتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده- مدیر حوزه های علیمه مازندران و رئیس کمیته حوزه و روحانیت ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری رسانه های استان با رؤسای کمیته های تخصصی ستاد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  با بیان اینکه هر انسان منصفی اگر تاریخ فرهنگ و تمدن ایران را مطالعه کند قطعا به عظمت حوزه های علمیه و علمای دین در ارتقای فرهنگ و تمدن ایرانی پی خواهد برد، اظهار کرد:  در زمان منصور خلیفه عباسی شهر بغداد تاسیس شد تا پایگتاهی برای مخالفان اهل بیت(علیهم السلام) باشد اما سید رضی، شیخ طوسی و ... بغداد را مرکزی برای ترویج فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) کردند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۴۲غرب درحال مبارزه با خدا و دین بود و نیچه گفت خدا مرد تا خدا از محوریت زندگی انسان ها خارج شود، گفت: به مدد علمای دین شاهد حضور پررنگ دین در سبک زندگی انسان ها هستیم.

عملکرد طرح امین در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی قابل دفاع است

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به پیشرفت های حوزه های علمیه در پس از انقلاب اسلامی به ویژه در زمان تصدی آیت الله اعرافی، افزود: افق ۲۰ساله حوزه های علمیه تدوین شده است.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان های انقلاب در سطح حوزه های علمیه مورد توجه است، گفت: بالغ بر ۷۰۰۰طلبه و روحانی در حوزه های علمیه خواهر و برادر در این خطه ازشمال کشور تحصیل می کنند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده به فعالیت حوزه های علمیه استان برای پاسخ به شبهات در طول سال اشاره کرد و افزود: مرکز تبلیغ فضای مجازی با مشارکت ۳۰طلبه متخصص فناوری و فضای مجازی در استان به پاسخ گویی به شبهات مطرح در حوزه انقلاب اسلامی و اسلام در استان فعالیت دارد.

وی به برگزاری هفت نشست علمی در سطح حوزه های علمیه استان اشاره کرد و یادآورشد: برپایی مراسم تجلیل از خانواده های معظم شهدای طلبه و روحانی، برگزاری نشست های تبیینی با محوریت انقلاب اسلامی در مساجد، برپایی تورهای راهیان پیشرفت در محلات، اعزام طلاب به مناطق محروم با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب و برگزاری همایش خانواده و انقلاب در بابل و ساری نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده از تجلیل از بانوی انقلابی سیدخدیجه مستعدی مادر شهید صمدایی به همراه رونمایی از کتاب «قصه مهتاب» با حضور نماینده ولی فقیه درمازندران خبر دادو گفت: رونمایی از این کتاب با حضور دانش آموزان دختر و فرهنگیان در مجتمع اهل بیت (علیهم السلام) ساری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه بانوان مولود انقلاب اسلامی است و در عرصه های مختلف در سطح استان و کشور حضوری اثرگذار دارند، افزود: ۳۰مدرسه علمیه خواهران در سطح استان داریم.

حجت الاسلام اسماعیل زاده به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: آمار آسیب های اجتماعی در محلات و مدارس که روحانی طرح امین و هجرت فعالیت دارند به اذعان وزیر کشور بسیار پایین بوده است یا اصلا آسیب ندارند.

وی به فعالیت ۸۵۰طلبه در طرح امین اشاره کرد و خاطرنشان شد:یکی از طرح های موفق در حوزه تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش طرح امین است که با همت طلاب روز به روز بهتر می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده به تعدد رشته های تخصصی و فعالیت نشریات تخصصی در حوزه های علمیه اشاره کرد و از تاسیس مرکز مشاوره اسلامی در استان مازندران خبر داد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم مدرسه ذیل حوزه های علمیه مازندران تاسیس شود، گفت: به زودی با ایجاد درس خارج زمینه ادامه تحصیل طلاب در مازندران فراهم خواهد شد.

کد خبر 1746833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha