یادواره ۱۴۴شهید قرآنی مازندران در چهل و پنج سالگی انقلاب برگزار می شود

حجت الاسلام رمضانی برلزوم ترویج سبک زندگی قرآنی و سیره فعالان قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت:یادواره ۱۴۴شهید قرآنی استان مازندران همزمان با دهه فجر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی- مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی مازندران و رئیس کمیته قرآن ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری رسانه های استان با رؤسای کمیته های تخصصی ستاد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به فعالیت ۹۰۰موسسه قرآنی در استان اشاره و اظهار کرد: ۱۲هزار نوآموز قرآنی در مراکز قرآنی مازندران فعالیت دارند.

وی از برگزاری ۳۰۰برنامه قرآنی ویژه دهه فجر خبر داد و افزود: روز ۱۱بهمن ماه جاری زنگ انقلاب در مراکز قرآنی استان نواخته می شود.

حجت الاسلام رمضانی به برگزاری یادواره شهدای قرآنی استان در دهه فجر اشاره کرد و گفت: ۱۴۴شهید قرآنی در استان داریم که باید سیره این شهدای والامقام برای نسل نو تبیین شود.

وی از برگزاری جشنواره قرآنی در رشته های قرائت، حفظ، روخوانی، روانخوانی، سرود و ... ویژه نوآموزان قرآنی استان خبر داد و اختتامیه این جشنواره در دهه فجر با جمعیت ۱۰۰۰نوآموز قرآنی در مصلی های منتخب استان برگزار می شود.

حجت الاسلام رمضانی از برگزاری محافل انس با قرآن به یمن چهل و پنج سالگی انقلاب خبر داد و افزود: استاد تدبر در قرآن  در قالب طرح مستورا در این محافل انس پیام های آیات را برای مستمعین بیان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۶۰آیه پرتکرار از لسان علمای دین نظیر مقام معظم رهبری، امام خمینی(ره) علامه حسن زاده آملی(ره)، جوادی آملی و... در این حافل انس بازخوانی خواهند شد، خاطرنشان کرد: تلاش داریم محافل انس با قرآن تربیتی باشد و صرفا محافل تهیجی نباشد.

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه کاروان قرآنی نور شامل گروه تواشیح، مجری قرآنی، قاری و حافظ قرآن در مساجد محوری شهرستان ها حضور خواهد یافت، گفت: نخبه ها و چهره های قرآنی استان در ده فجر معرفی و تجلیل می شوند.

وی از راه اندازی پویش حفظ سوره فجر خبر داد و افزود: در راهپیمایی ۲۲ بهمن ایستگاه نقاشی و نمایشگاه البسه اسلامی برپامی شود.

حجت الاسلام رمضانی به اهمیت تکریم پیشکسوتان قرآنی اشاره کرد و گفت: تجلیل از پیشکسوتان قرآنی را در شهرستان ها داریم.

وی به تقارن مبعث رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) با دهه فجر اشاره کرد و یادآورشد: ویژه برنامه جشن تولد قرآن در شب مبعث به میزبانی مساجد محوری استان برگزار می شود.

حجت الاسلام رمضانی برلزوم ترویج سبک زندگی قرآنی و سیره فعالان قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: کارگاه های سبک زندگی قرآنی نیز در دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت موسسات خیریه در مراکز قرآنی استان افزود: در دهه فجر بسته های معیشتی به همت این مراکز نیکوکاری بین خانواده های نیازمند استان توزیع می شود.

حجت الاسلام رمضانی به اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ویژه دانش آموزان همزمان با دهه فجر در مدارس استان تدارک دیده شده است.

کد خبر 1746862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha